Det matriarkalske samfunds historie


13 år siden 0 kommentarer Kortprosa

2Fra Big Bang til nutiden, (dog ikke i realt...
Verdenshistorien kort fortalt. · I begyndelsen var der ingenting. M... [...]
Smilebåndet
11 år siden
1Hvordan guderne fik en ringmur rundt om Asg...
Det skete for lang tid siden, at jordens beboere var delt op i tr... [...]
Fantasy
11 år siden
5Episoder fra Flyvevåbnet
Små anekdoter fra min tid i Flyvevåbnet, nogle er selvoplevede og... [...]
Smilebåndet
13 år siden
0Stegepanden
Telefonen ringede. Jens bandede og skrabede det lille utyske til ... [...]
Noveller
13 år siden

Puls: 2,4

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 1
Karl Fr. Nielsen (f. 1941)
Lad os kikke på det matriarkalske samfund. Konen, der står der i klippehulen og siger: - Ka' du ikke lige fise ud og pande en dino til aftensmaden, og manden slår hælene sammen og råber: - Jawohl mein Führer, griber sin kølle og drøner ud i natten. Seks timer senere vender han tilbage.
   - Nul dino, siger han beklagende.
   - Hvorfor ikke, spørger hun, jeg ved de var på tilbud.
   - Ikke mere siger manden, den sidste fik en sten i knolden for sådan ca. 64 millioner 990 tusinde år siden, og konen siger: - Mænd, altså, og himler med øjnene, de har da også de skøreste undskyldninger.
   Så vejrer hun i luften: - Hør, du har vel ikke bare været ovre i bodegaen med drengene og kæve bajere?
   Og manden ser uskyldig ud og siger: - Hvad anser du mig dog for?
   Og konen siger: - Netop.
   Og så bryder han sammen: - Nå, ja, så måske en enkelt, men der var altså ikke flere dinoer, ka' du ikke bruge en urokse eller sådan noget, eller hvad med en mammut?

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/10-2010 09:35 af Karl Fr. Nielsen (Andrew) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.