2Fra Big Bang til nutiden, (dog ikke i realt...
Verdenshistorien kort fortalt. · I begyndelsen var der ingenting. M... [...]
Smilebåndet
11 år siden
1Hvordan guderne fik en ringmur rundt om Asg...
Det skete for lang tid siden, at jordens beboere var delt op i tr... [...]
Fantasy
11 år siden
5Episoder fra Flyvevåbnet
Små anekdoter fra min tid i Flyvevåbnet, nogle er selvoplevede og... [...]
Smilebåndet
13 år siden
0Stegepanden
Telefonen ringede. Jens bandede og skrabede det lille utyske til ... [...]
Noveller
13 år siden

Puls: 2,4

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 1
Karl Fr. Nielsen (f. 1941)
- Et flammepust fra helvede, sagde turisten dramatisk og strøg sveden fra den skaldede isse. Den dryppede ned på asfalten og dannede et øjeblik mørke pletter, før den fordampede.
   - Rolig Hansi, hans lille trivelige kone plukkede ham i skjorteærmet, hvor svedskjolder langsomt begyndte at blomstre op under armene.
   - Nu bliver vi afhentet af bussen og kørt til hotellet med aircon og det hele, hun rettede lidt på sin solhat og travede foran sin stønnende mand ind mod lufthavnsbygningen.

Ahmed stod et øjeblik i flyets døråbning. så trådte han ud på den lille repos. Luften udenfor slog sammen om ham med en intensitet af høj fugtighed, høje temperaturer og denne udefinerbare duft af råd og troper. Han kendte og elskede, han gik med lette trin ned ad trappen og trådte et øjeblik til side, da en bille på størrelse med de gråspurve, han havde været vant til i nu fem år for ind mellem hans fødder. Han stirrede længselsfuldt ud over flyvepladen mod træerne og junglen på den anden side af indhegningen, så vendte han ansigtet op mod solen og lukkede et øjeblik øjnene i en lysrød verden. Et skær af salighed lyste op i hans ansigt.
   Ahmed var kommet hjem.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/10-2010 09:36 af Karl Fr. Nielsen (Andrew) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.