0Askehimmel
Jeg kan huske da flaget blafrede på halvt over en grå ubestemmeli... [...]
Blandede tekster
12 år siden
0Grauballemanden
Jeg er en dynghænger · I stil med grauballemanden · Han hang sku også... [...]
Digte
13 år siden
0En god nats søvn
Tårerne triller, hånden pumper - bare du dog ville holde op. Hvad... [...]
Blandede tekster
13 år siden
3Guillotinen siger godnat
Min gamle træner sidder i hjørnet, som han har gjort det så mange... [...]
Blandede tekster
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Simon Terpager (f. 1985)
Jeg kigger mig over skulderen og ser en hær af skygger. Jeg begynder at gå lidt hurtigere. Marchtakten stiger bag mig. Jeg kender dem alle - fortidens lykker. Kærligheden er en pille, der gør dig afhængig af den, og gør dig fri for en tid. Jeg har været der i bokseringen. Ringvraget mindes sin storhedstid. Fra verdensmester til trappetrin på ingen tid. Tiden mellem tinder føles evig, og lisen er så kort. Jeg lever for den. Jeg lever på lånt tid. Det gør vi alle, det er bare om at tage en bid af kagen før fløden bliver sur. Jeg ved bare ikke hvordan man kan have så svært ved det. Det er som om jeg er låst, rebene er strammet og jeg hiver ikke engang så hårdt for at komme fri. Er man en lille masochist? Der findes vel en tryghed i det velkendte, og denne følelse af frit vægtløst fald er mig så kær. Jeg ville uden tvivl være en fantastisk astronaut. Bare mig og det sorte rum, der ville ikke være meget nyt under stjernerne.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 01/03-2011 11:04 af Simon Terpager (Terpager) og er kategoriseret under Blandede tekster.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.