0Askehimmel
Jeg kan huske da flaget blafrede på halvt over en grå ubestemmeli... [...]
Blandede tekster
12 år siden
0Grauballemanden
Jeg er en dynghænger · I stil med grauballemanden · Han hang sku også... [...]
Digte
13 år siden
0En god nats søvn
Tårerne triller, hånden pumper - bare du dog ville holde op. Hvad... [...]
Blandede tekster
13 år siden
3Guillotinen siger godnat
Min gamle træner sidder i hjørnet, som han har gjort det så mange... [...]
Blandede tekster
13 år siden
1Alene hjemme
Jeg har sagt, at nu skal det være slut med at sidde her i lejligh... [...]
Blandede tekster
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Simon Terpager (f. 1985)
Det er et tabu i vor tid, at være ulykkelig, så vi pynter os med lykkelige fjer. Jeg tripper rundt omkring på min del af min gren med min klan af medlykkelige. Vi griner og morer os, og det hele er så hysterisk. Mit hjerte brister af evig glæde over hvor fantastisk mit liv er. Jeg spiser flødekage dagen lang, mens min indre melodi spiller en dejlig sang. Jeg løber på den grønne eng med solen som min evige følgesvend. Lam løber mellem mine ben og vi leger som gamle venner. Jeg har fundet min plads her på jorden, fundet ud af hvordan jeg falder ind i hjorden. Jeg smiler dagen lang, men også når jeg er alene, fordi jeg ved det ikke sømmer sig at være ked. Jeg ved at jeg ingen grund har til at gispe efter vejret mens jeg ser tomt ud i ligegyldigheden. Jeg ved at jeg har alle muligheder, det er bare at gribe dem, så jeg gør mit bedste. Løber som en halsende hund efter alle de forbandede muligheder. Men det er som om jeg altid er en omgang bagefter. Min tanke er en uge forsinket, og så kan det jo være lige meget. Diligencen er strøget, jeg ser end ikke støvet. Trækker på skuldrene og synger en sang. Brændt barn skyer ilden, nå hvad, jeg synger en sang. Syng til verden og verden synger til dig. Min sang er noget hul, den kan lige passere, men dem der kender min stemme, kan se jeg er ude af takt - ude af trit med virkeligheden, slet ikke en del af virkeligheden. Blot et stykke tømmer, som flyder ned af strømmen langsomt mens vandet bruser forbi med en blæsende fart. Jeg bryder med fysikkens love. Jeg kan mærke strømmen under mig trække, men min slappe krop er ikke særlig aquadynamisk. Tid er relativ. Et liv har en udløbsdato. Gad vide om vandet nogensinde sliber tømmerstokkens kanter af? Gad vide om jeg nogensinde lærer at slappe af? Jeg har vel aldrig været den vandhund, de andre sagde.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 01/03-2011 11:04 af Simon Terpager (Terpager) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 341 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.