1Presset
Mit hjerte slår hårdt imod mit bryst. Duk-duk duk-duk. Som en tro... [...]
Noveller
11 år siden
1En fugl i mit vindue
Magtesløsheden skyllede ind over mig, som jeg lå der i sengen, ud... [...]
Noveller
11 år siden
1Sommerkærlighed
Himmelen var smuk blå og de små dunede, hvide skyer gled langsomt... [...]
Blandede tekster
13 år siden
0At huske at elske
Utålmodigt trommer jeg med fingrene på tastaturet. Kommer han ikk... [...]
Blandede tekster
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mathilde Vestergaard (f. 1994)
Himmelen var smuk blå og de små dunede, hvide skyer gled langsomt hen over himmelen, båret af den lette brise der fejede hen over det grønne græs og fik dets strå til at danse roligt frem og tilbage.
Hængekøjen vuggede blidt fra side til side, imens de to skikkelser lå tæt sammen, og kiggede drømmende op i himmelen, smilte og lo - nød sommerens sødme.
I denne hængekøje blomstrede kærligheden op, som en farverig blomst der rejser sig i solens stråler.
På denne dag i denne hængekøje fandt glæden sted.
I smug kiggede den unge pige på den unge drengs ansigt, imens hendes krop lå tæt op ad hans. Hun var yderst bevidst om hans hånd kun få centimeter fra hendes.
Hans hvide tænder skinnede i solen, der ramte deres ansigter med en varme der lige var til at udholde, og et lys man måtte knibe øjnene sammen i. Han pegede op i himmelen på en fugl der let og elegant strøg hen over deres hoveder, højt oppe på himmelen. Beundrede dens frihed og ynde. Ønskede sig selv derop. Ønskede at mærke suset ved at dykke ned mod jorden, for at rette op lige inden kollisionen. Ønskede at mærke vinden mod ansigtet og få håret blæst tilbage i farten.
Han vendte ansigtet mod hende. Hendes grå øjne skinnede smukt i sommersolens lys, og hendes hud var solbrændt og misundelsesværdig. Det brune hår lå som et blødt tæppe bag hendes hoved og hen over hendes høje pande, fyldt med fregner. Hans hjerte bankede hurtigere i brystet.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 15/04-2011 13:49 af Mathilde Vestergaard (Pingvin) og er kategoriseret under Blandede tekster.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.