1Presset
Mit hjerte slår hårdt imod mit bryst. Duk-duk duk-duk. Som en tro... [...]
Noveller
11 år siden
1En fugl i mit vindue
Magtesløsheden skyllede ind over mig, som jeg lå der i sengen, ud... [...]
Noveller
12 år siden
1Sommerkærlighed
Himmelen var smuk blå og de små dunede, hvide skyer gled langsomt... [...]
Blandede tekster
13 år siden
0At huske at elske
Utålmodigt trommer jeg med fingrene på tastaturet. Kommer han ikk... [...]
Blandede tekster
13 år siden
0Digtet om Maja
Maja er min engel og min frelser. Hun hiver mig op fra de deprime... [...]
Digte
13 år siden
0Dedikeret til Maja
Du er den klareste farve, jeg ikke kan beskrive med ord. · Du er de... [...]
Digte
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mathilde Vestergaard (f. 1994)
Utålmodigt trommer jeg med fingrene på tastaturet. Kommer han ikke på? Jeg klikker på listen over de online for 117. gang. Hvis nu han havde logget på inden for de sidste 10 sekunder der er gået, siden jeg sidst klikkede. Stadig intet.
Jeg rejser mig fra den grønne kontorstol, og vender mig mod reolen bag mig. På hylden med bøger står en hvid bog, og skiller sig ud. Jeg trækker den langsomt ud, så ingen af de andre bøger følger med.
Forsiden er præget med en blå oval, hvor hundredvis af små, tynde grene klatrer op langs siderne af ovalen, og samtidig danner illusionen af et par englevinger. Imellem vingerne er der to lysende stjerner, og under ovalen er der trykt "Piet Hein, Husk at elske".
Jag lader de små, slanke fingre løbe hen over forsiden og stopper ved ordene "Husk at elske".
Du skal huske at elske. Huske at elske. At huske. At elske. At huske at elske.
Jeg sætter mig tilbage til computeren. Tøvende lader jeg hænderne hvile på tastaturet. Jeg mindes kysset på kinden et par aftener inden, og jeg tænker med glæde på den hyggelige tid jeg havde tilbragt med ham, aftenen før, hvor tiden var fløjet af sted. Var gået alt for hurtigt.
Jeg tager mig til hovedet. Forvirrede følelser flyver rundt i mit trætte hoved. Er jeg faldet for ham? Jeg vender opmærksomheden mod mit bankende hjerte, der taktfast slår mod mit bryst. Jeg fokuserer al min koncentration på tanken om ham, samt på mit hjerte. Hvad fortæller det mig?
Som han langsomt glider ind i mit indre blik fyldes mit hjerte med en ubeskrivelig slags smerte. Det gør ikke ondt. Det er mere en knugende fornemmelse. Et desperat ønske efter ham? Eller bare et desperat ønske efter kærligheden han kan give? Den kærlighed jeg så inderligt ønsker?
Jeg ønsker et svar. Jeg knuger hånden, i den store lyst til at kysse ham, der pludselig skyller ind over mig.
Jeg skal huske at elske. At huske at elske. Bør jeg følge mit bankende hjerte, eller for evigt leve med at hans hjerte tilhører en anden. For det gør det. Jeg sukker dybt. Jeg ved fra mange, at hans hjerte tilhører en anden, men at hendes hjerte ingen tilhører.
Verden er uretfærdig somme tider. Dog kan jeg glæde mig over at have ham som min ven. Som en der er elsket helt ned på bunden af mit hjerte, hvor der altid vil være en plads til ham.
For som jo er så vigtigt. Man skal huske at elske. Også når det ikke er gengældt.
Forfatterbemærkninger
Dedikeret til en, med en ganske særlig plads i mit hjerte...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 15/04-2011 13:49 af Mathilde Vestergaard (Pingvin) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 429 ord og lix-tallet er 23.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.