3Os, dem, vi og intet
At forsvinde, uden at have afsat sig spor. · At blive glemt. · Ingen ... [...]
Digte
10 år siden
1Parkeringsplads
En ensom gadelampe oplyser vore krakelerede parkeringsplads. · Sted... [...]
Digte
10 år siden
3Et arbejde
kraftig Desaturation · Faldende blodtryk. · Dyspnø · Efterfølgende Inge... [...]
Digte
11 år siden
7Det du ikke ønsker at forholde dig til
Gamle venner. · Det stikker i hjertet. · En samtale over nettet. · " De... [...]
Blandede tekster
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Thomas Sørensen (f. 1985)
"At krybene taler så højt til mig, er ikke et bevidst valg jeg gør.
De er blevet en sekundær bevidsthed - lever deres eget liv i skraldet - i afkrogene, i de råd ramte vægge, der klæbrige står i konveks.

De æder sig igennem isolering, danner gange i tapetet. Myriader af ben der knitrer over mit hoved.
Jeg trækker dynen op under næsen. Som et barn.

Mørke plamager danner mønstre - rorschach test, tilbage på briksen, et andet efterår.
Det er krybene der bylter sammen bag tapetet, og som et stykke stof, der bliver gennemvædet af en sort væske, ekspanderer plamagerne sig.

De vil så gerne ind til mig, ind i mig, fylde min mund med afgrunden.
Deres stemmer er store, statiske, skingre.
Jeg råber ord uden lyd, og de svæver over mig - udklip fra aviser. Fragmenter af tekst.

Postulater om realitetens retræte, at dette er af en anden verden.

Under dynen er jeg stor
Under dynen smiles der
Under dynen kravler krybene"

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/07-2011 18:24 af Thomas Sørensen og er kategoriseret under Blandede tekster.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.