1Dinosaurus & Skak
Dinosaurus & Skak · Står der på min bogreol · Det stod der · Da jeg ble... [...]
Digte
11 år siden
3Vandre
På bunden venter du · Den evige engel · På tværs af nattens lygter · Nå... [...]
Digte
11 år siden
2Kolossen og dukken
Om jeg, kutteklædte spøgelse, ville befinde mig bedre i Paris' åd... [...]
Blandede tekster
11 år siden
3Muldens kølige favntag
Der står du jo, min kære ven · Med guldøllen pendulsvingende i hånd... [...]
Digte
11 år siden
3Henover dynen
Forstenet årstid · Med iskrystaller i blodet · Drejer kroppene sig in... [...]
Digte
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Victor Emil Kristensen (f. 1991)
Om jeg, kutteklædte spøgelse, ville befinde mig bedre i Paris' ådsels tyngede, brostens belagte gader, spørger du?
Rådden trækære, mit hvilested, ophovnet og opsvulmet! Væskefyldte blærer - mit hæslige ansigt, ødelagt. En dødsangst skygge. Dæmoniske klerkes farvel, mit korpus - min sidste olie - og smitten min eneste gave til omverdenen, et aftryk. Sandsynligvis.
Vig bort spejlbillede og flå din grusomme tunge ud! Drømmer dømmer kronisk mareridt.
Hvis du kunne tie med hysteri for sekunder ville jeg fortælle om "nu".
Om Kolossen og Dukken.
Denne mægtige silhuet! Engang stolt og knejsende, nu knækket og forfejlende. Tusinde fod høj, skændet af dunkelgrønt arvæv - uundgåeligt ir. Hør blot hvad jeg siger: Dukken er alt hvad Kolossen engang begærede. Lille silhuet, porcelæns hud, mælkehvid iris, stormfuldt skød - fordærvet! Hvilken scene jeg beskriver; gråd i tanken. Verdens tordenkile splintrede dem begge. Hvilket ønske ødelagde dem?
Var Han skuffet? Et endeligt punktum ville det her være.
Spejlbilledet fortsætter...
Fantasten blev jeg ved deres sidste hvilested. En hungrende ghoul, mæskende i deres rester. Kolossen og Dukken skulle have fyldt mig - evig pinsel ventede mig for denne udåd. Dage og nætter gik ved deres gravplads og min tørst blev blot større. Mundfuldende grådigere, synden større - tørsten utømmelig!
Ensomheden blev brudt, ikke af yndige sirener som i min spådom, men af hyæner. Væbnet med bajonetter og skarpladte rifler. Ikke engang Kristus kunne redde mig, med sin krone af ekskrementer, muteret af 2000 års eksperimenter! Idealet fortabt, essensen intakt.
Åh hvor de fråsede med mit liv. Disse parodier. Disse klovne!
Disse mordere af mit køn. Liderligheden og begæret efter Kolossen og Dukken som det sidste aftryk.
Ville jeg møde mit endeligt hos Kolossen og Dukken, kæmpede jeg arrigt tilbage mod disse indtrængere? Ingenlunde.

Spejlbilledet fortsætter...
Hvilken upålidelig fortolker du er, forvrænger af tid og liv. Mine tankers gift.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 02/08-2012 13:56 af Victor Emil Kristensen (Taenkehat) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 296 ord og lix-tallet er 39.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.