4November
Septembers himmel er så blå · Men novembers mørke · gør mig grå · Byens... [...]
Digte
8 år siden
2Lungers fulde kraft
Imens jeg spiser spaghetti med kødsovs, · prøver jeg at få fat i de... [...]
Digte
9 år siden
1Kamphaner
Jeg vil i og for sig også gerne trække mit læs, hvis jeg kunne få... [...]
Blandede tekster · julehygge
9 år siden
2Krigstid
De sætter ham til at skyde folk · sætter ham til at bruge dolk · imod... [...]
Digte · krig
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Anders Husmann (f. 1992)
Jeg har fået at vide at jeg nok kommer til at knuse hjerter i mit liv som mig.
Der var i hvert fald én der fik som fortjent. Utroligt utro. Så langt så godt.

Rockeren i julemandskostumet nøjedes også med at give mig 4000 kr.
Bad mig derefter om at være stille så ingen bemærkede hans tilbagetrækning.

Rød af blod var den rocker der havde revet flere hjerter ud end penge han havde givet mig.

Blodpenge som jeg brugte til at betale af på min gæld til bevidsthedsstyrelsen. Styrelse.

Beredskabsstyrelsen rykkede ud i brandbiler og drak sig stive i dem.

Der var altid fastere måltidspunkter i baren på daisy end i varmen.

De kunne med saltvand og citron pleje deres efterbrandert dagen derpå.
Tanken om de hjerter der var vundet og måtte vindes, blandedes med alt det andet tankespind.

En ny dag måtte bekæmpes med bevidst beredskab og en hvis styrelse der var hæmmet af gårsdagens udrykning.

Hvad der kunne gøre godt ville absoulut være en udløsende indløsning a la løncheck i lotto.
Kun bedre ville det være med en indlysende udløsning.

Sådan en sag der lige kom forbi i fantasi bortset fra fobi for sin egen virkelighed og pludselig at sidde med børnekoloni.

Satans til godtro.
Forfatterbemærkninger
Måske en ny sangtekst.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 23/08-2012 23:59 af Anders Husmann (Husholdninger) og er kategoriseret under Blandede tekster.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.