Sne, levende lys og varm kakao


11 år siden 2 kommentarer Kortprosa

3Jeg drak grådigt
Jeg drak grådigt, · af din lyssky generthed. · Træk dig rundt i magne... [...]
Digte · drak, smerte, begær
3 år siden
2Du er...
Du er min flamme. · Du er mit håb. · Alligevel er du ude for min rækk... [...]
Rim og vers
3 år siden
2Kvinden uden hukommelse
"Kom, sæt dig ned," sagde han og peger på sofaen, der stod foran ... [...]
Noveller · skæbne, skæbnefortælling, kærlighedslængsel
5 år siden
9Her sidder jeg med skjulte tåre
Mit hjerte er tynget med sorg · En dyb og kvalmende sort · Et lys i d... [...]
Digte · længsel, lys, melankoli
7 år siden
3Kære dagbog! Det at date
Min perfekte date, er ikke det tidspunkt, hvor HAN skal vise hvad... [...]
Blandede tekster · eventyr, håb, date
7 år siden
4Tro på magien
Tro på magien · Åben dit hjerte · Se verden som den er · Et skridt af g... [...]
Digte · magi, drømme, længsel
7 år siden

Puls: 3,7

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Winnie Leth Buch (f. 1983)
Sneen ligger højt, og jeg har svært ved at gå i den. Jeg er stædig, for jeg vil nå frem til mit bestemmelsessted.
   Et sted i det fjerne kan jeg skimte lys. Lys fra den hytte, jeg kender så godt. Jeg kommer nærmere og kan se røgen stige op fra skorstenen. Bjergene i baggrunden fuldender det perfekte billede. Ja, det er den helt rigtige ramme. Lige som jeg husker det. Det vil for evigt stå printet i min hukommelse. Som et billede i en rigtig ramme.

Jeg er ca. 300 meter fra hytten, da døren bliver flået op, og en sort silhuet kommer til syne. Silhuetten blev ikke stående. Den forsvinder og viser sig igen. Denne gang står den ikke stille, men løber mig i møde. Den stopper lige foran mig. Det er David. Mit hjerte slår hurtigt. Han står lidt og betragter mig. Pludselig rækker han armen hen imod mig, hvorefter han løfter mig op i sine stærke arme. Jeg lægger mit hoved mod hans skulder og nyder duften af ham.

Da han begynder at gå, siger han; "Det gør du aldrig mere."
   Jeg vender mit hoved imod ham og svarer; "Hvad? Skal jeg tage hjem til Danmark igen?"
   "Nej..." Hans stemme bliver underlig, mens han holder endnu mere fast om mig.
   "Du må ikke rejse på den måde."
   "Det var din egen skyld."
   "Min?"
   "Ja din, min fine ven."
   "Hvorfor det?"
   "Kan du ikke selv se det?"
   "Se hvad?"
   "Åh, mænd", siger jeg og bider ham blidt i øret.
   "Lad vær med det." Han smiler.
   "Min bagage."
   "Den henter jeg bagefter. Lige nu skal du ind i varmen."

Han bærer mig ind i hytten. Varmen fra bålet i pejsen kommer mig i møde, som et venligt kærtegn mod min kolde forfrosne hud. Han sætter mig ned på sofaen foran pejsen. Henter et tæppe og pakker mig ind, efter at han har taget mine sko af. Derefter går han ud igen, for at hente min bagage. I mellemtiden kigger jeg mig omkring. Han har fældet et grantræ, og nu står det i stuen. Tårerne begynder at løbe ned ad kinderne på mig. I stedet for de kunstige juletræslys, som amerikanerne bruger, så har han sat små levende julelys på. Han kommer ind og sætter sig ved siden af mig med to kopper varm kakao.

"Glædelig jul," siger han og rækker mig den ene kop.
   "I lige måde, " svarer jeg og tager imod den.
   "Åh nej," udbryder jeg.
   "Hvad er der?"
   "Jeg har ikke en julegave med til dig"
   "Vi kan være hinandens julegaver, hvis du vil?"

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/08-2012 17:47 af Winnie Leth Buch (Miss-Leth) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 427 ord og lix-tallet er 15.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.