Åh, den kærlighed


11 år siden 3 kommentarer Digte følelser glæde ungdom

3Blitz
Mellem jul og nytår · Det var lige nu · Hvor dit gamle liv · Stak sit g... [...]
Digte · relationer, højtider, familie
8 år siden
1Det blæser
Det blæser · Kraftigt · I de træer · I dag · Hvor jeg sidder · Her foran de... [...]
Digte · livet, opbrud, følelser
9 år siden
3Stjerner
Sagen var bare, at jeg havde brug for de stjerner. · Deres formildn... [...]
Digte · eksistentiel, tro, refleksion
11 år siden
3Åh, den kærlighed
Åh, den kærlighed · Lad den slikke op omkring min guldmedaljon · Så v... [...]
Digte · følelser, glæde, ungdom
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Amalie Cloos (f. 1993)
Åh, den kærlighed
Lad den slikke op omkring min guldmedaljon
Så vil den med bløde, fløjlsbløde, røde kærtegn handle, som var evighedens vindpust aldrig forduftet.
Lad nu bare de klip-klappende zig-zag-bevægelser rulle langsomt og pynte lidt på freden og sandheden.
Åh, den kærlighed, den længsel, åh den midnatssol en sky viol.
Kom nu bare herhen og lad dig omfavne og fange af bladende på træerne, og så vil du aldrig igen lede efter nuancerne.
Kom nu bare, for pokker, kom nu inden alting forgår. Nok på æstetisk vis, men uden den glimtende forforståelse.
Kys-t, kys-tens vilde stirren efter dig.
Ikke vild som ukontrollérbar. Ikke stirren som ætsende. Bare flygtigt på en mere frembrusende måde, og glippende i lige netop den facon, hvor sekunderne mærkes på huden som små øjenvippehår på kind.
Ja, jeg har en tendens til at blive så intens, men panelerne maler sig jo ikke ordentligt violette ved at man bare glor på farven.
Åh, den kærlighed, der aldrig nogensinde ville eksistere medmindre man tog den en smule ved armen og førte den i labyrintiske nulpunkter.
Lad nu bare være med at beslutte for meget og gøre for lidt.
Det er så sødt.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 30/08-2012 16:10 af Amalie Cloos og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.