Stjerner


11 år siden 3 kommentarer Digte eksistentiel tro refleksion

3Blitz
Mellem jul og nytår · Det var lige nu · Hvor dit gamle liv · Stak sit g... [...]
Digte · relationer, højtider, familie
8 år siden
1Det blæser
Det blæser · Kraftigt · I de træer · I dag · Hvor jeg sidder · Her foran de... [...]
Digte · livet, opbrud, følelser
9 år siden
3Stjerner
Sagen var bare, at jeg havde brug for de stjerner. · Deres formildn... [...]
Digte · eksistentiel, tro, refleksion
11 år siden
3Åh, den kærlighed
Åh, den kærlighed · Lad den slikke op omkring min guldmedaljon · Så v... [...]
Digte · følelser, glæde, ungdom
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Amalie Cloos (f. 1993)
Sagen var bare, at jeg havde brug for de stjerner.
Deres formildning, deres orden, deres klarhed.
Deres dybde, deres fortryllelse og forbandelse.
Deres skønhed, deres opslugenhed.
Den ro, den tryghed, den kontinuerlige stilstand.
Det eneste man tør stole på, det eneste man venter på, det eneste der holder sig selv i skakmat.
Det eneste der er dødsdømt, længe før liv eksisterede, men ikke dør før livet genopstår.
Til tider, det eneste håb.

Men de kom først da det var for sent, da jeg troede jeg kunne gå mine egne veje, leve mit eget liv.
De kom først lang tid efter min klagesang og inderlige bøn.
Først da jeg troede jeg kunne klare mig uden dem, dukkede de op og beviste deres værd.
Det er som det skal vær', der er jo intet her.

Det er bare stjerner, små prikker på himlen, uden sammenhæng og logik, uden evner uden tanker uden følelser.
Det er det.
De er kun hvad jeg gør dem til.

Men de er jo så store, de fordrejer verdens heldning.
Men jeg vil ikke være afhængig, jeg vil ikke lægge så meget magt hos sådanne små uforudsigelige prikker midt i mørket.
Jeg vil leve mit eget stjerne-liv.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/02-2013 23:31 af Amalie Cloos og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.