2I midten
Jeg er som vinden. Hans brune øjne kigger på mig fra klaveret. Næ... [...]
Kortprosa
11 år siden
4Hsp
Du ved jo at jeg er lidt anderledes. Og jeg ved, at du ofte har t... [...]
Essays
11 år siden
3Det runde selvportræt
6 stykker snor · på hud · pletter på næsen · blå negle · øjenvipper · somme... [...]
Digte
11 år siden
8B og P og S og K og hov!
Bløde blå brikker · prikker på plukkende · sukkende sinker som · kom kl... [...]
Rim og vers
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Sine Simonsen (f. 1995)
Jeg er som vinden. Hans brune øjne kigger på mig fra klaveret. Nærmest bedende. Det krymper sig i mig,og jeg ved ikke hvor jeg skal kigge hen. Vender mig, drejer rundt, lader som om jeg er en hvirvlende vind. På den anden side er blå øjne rettet mod en guitar. Mellem bjørnehænderne virker den nærmest lille,jeg tænker over det, men ved at det bare er fantasi. I mine arme ville den være enorm, og jeg ville snuble. Ikke vide hvad jeg skulle stille op. Mørke toner lyder fra klaveret. Kan mærke de brune øjne i nakken. Vender mig om mod velkendte, udstrakte hænder. Hvorfor ligner det at jeg mangler når det er så kort tid siden jeg blev valgt fra? Træder et par skridt tilbage. Hvirvler rundt, undrer mig over de blå øjne der aldrig kigger op,og måske i virkeligheden er grå. Lander til sidst udmattet på gulvet. Midt i mellem det hele, lige der hvor spejlvægen afslører en stribe af sig selv. Jeg sidder udmattet. Lytter til guitaren, klaveret. De spiller ikke sammen, og de eneste øjne jeg kan se er mine egne.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 03/10-2012 20:36 af Sine Simonsen (Sinegen) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.