Jeg er ikke den bedste, men jeg tør indrømme det


11 år siden 3 kommentarer Blandede tekster filosofi tanker forandring

2Lev drømmen ud
Jeg drømmer ikke om at være digter · Jeg er digter! · Jeg drømmer ikk... [...]
Digte · følg drømmen, selvindsigt, taknemmelighed
9 måneder, 9 dage siden
2Når jeg bliver gammel
Når jeg bliver gammel · Vil jeg huske tilbage · På de mange små stund... [...]
Digte · forvandling, dybe tanker, fremtidshåb
9 måneder, 25 dage siden
1Nu og her
Nu og her · Der sker lige nu · Lev nu · Vær' vågen · Vær' opmærksom · Vær' ... [...]
Digte · livssyn, vej, livserfaring
9 måneder, 25 dage siden
3Jeg tror
Jeg tror · Jeg tror alt kan lade sig gøre · At alt er muligt · At alt k... [...]
Digte · lyset, livserfaring, det ukendte
9 måneder, 25 dage siden
1Vild fugl får ekstra vinger at flyve med
Vild energi · Nu er du fri · Du kan gøre lige hvad du vil · Gøre lige h... [...]
Digte · døden, dyr, kærlighed
9 måneder, 25 dage siden
1Når du tror det hele er slut
Når du tror det hele er slut · Så er livet først lige begyndt · Livet... [...]
Digte · erkendelse, mennesket, virkelighed
1 år, 6 måneder siden
5Jeg lever - jeg er til
Jeg er kommet videre · Det er nye tider · Af verden jeg ser nye sider... [...]
Digte · mennesket, tiden, ægte kærlighed
1 år, 7 måneder siden
1Til Tina Dickow
Tina Dickow · Hvornår · Hvornår skal vi ud på den sti · Hvor vi finder ... [...]
Digte · sindstilstand, sammenhold, livssyn
1 år, 7 måneder siden
6Ingen blomster til mig, tak
Du skal ikke give mig blomster · Blot smil · Så ved jeg du er glad · Og... [...]
Digte · magi, samliv, bevidsthed
3 år siden

Puls: 4,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Julie Gry Carstensen (f. 1993)
Jeg er måske ikke verdensmester til at lave de bedste danskafleveringer hver anden uge.
Men hey, jeg turde godt at indrømme det overfor hele verden, hvis det skulle være.
Det er ikke alting man lærer i folkeskolen, og så er der også nogle opgaver indimellem der kan være ekstra svære.
Nogen gange glemmer man, men løsningen på opgaven kommer hurtigt frem igen.
Det handler blot om tålmodighed og troen på sig selv.
Man overlever trods man laver nogle fejl ofte.
Måske finder jeg inspiration til at skrive den næste aflevering bedre, når jeg kører gennem Gentofte?
Dog er jeg så god til så mange andre ting - jeg elsker at lave roser ud af servietter, som jeg lægger fint på nogle pæne duge.
De kan dog meget let gå i stykker, men jeg giver aldrig op, jeg bliver ved, indtil jeg er tilfreds med resultatet, som ikke i sig selv behøver være ekstra held.
Jeg er da egentlig også heldig ikke kun at have en ven.

En gang var jeg dog så dum at lade andre mit hjerte ødelægge.
Men i dag er det andre mennesker, som min psyke eller mit hjerte ikke kan knække.
Jeg er fri som fuglen, der er fløjet fra reden, ikke længere lille, nu voksen og stor.
Behøver jeg overhovedet bevise, jeg er et sandt og ærligt menneske, som på jorden bor?
Jeg har en fantastisk familie, samt en dejlig svoger som kommer fra en lille flække.
Min niece og nevø er egentlig også rigtige gode til tegningerne at farvelægge.

Min storesøster har sin helt egen måde at håndtere tingene på.
Hun er egentlig også rigtig dejlig uden, at hun behøver gøre så meget for at være det - hun kender til mit tidligere liv, men giver mig den støtte og opbakning jeg har brug for, så jeg på begge ben på jorden kan gå.
Min mormor og morfar er rigtig langt væk, men når jeg mærker efter indeni, er de så tæt på, næsten lige ved siden af.
De er ikke de eneste mennesker her i Danmark som tænker på min højtelskede og savnede mor hver eneste evige dag.
Min far og jeg kommer skævt ind på hinanden for tiden,
men lige pludselig er jeg væk.
Jeg er snart i min helt egen lejlighed,
dog vil jeg da komme på besøg eller sende en lille besked.
Jeg ved godt du nemt kan misforstå mig, men du kender heller ikke rigtig til folk med Asperger Syndrom, men jeg er bare glad for, at jeg har et sammenhold med en masse mennesker, som kender mig som den jeg virkelig er.
Bliv nu ikke skuffet eller ked.
Jeg håber du finder dig en kæreste snart, eller får lidt kærlighed og et lille prik i siden.
Jeg kommer til at savne alle de gode stunder vi havde sammen, men det er snart på tide selv at gå ud med mit eget skrald, og snart skal jeg også have julegaverne gemt i en kæmpestor sæk.
Du er ikke altid fair, men jeg elsker dig trods alt.
Behøver jeg gå frem og tilbage i tiden, for at fortælle dig, hvor meget du egentlig har gjort for mig?
Jeg ved godt, jeg tit kan være en doven snegl,
men det er sådan jeg er født - det er ikke min skyld, ikke min fejl.
Jeg er blot en til tidligere snotforvirret teenager, der har hele livet foran sig.
Det er aldrig alle tingene, jeg til dig får fortalt.
Men det er sikkert, jeg aldrig vil glemme dig.
Jeg så sikkert op til dig som lille, men nu ser jeg frem til mit helt eget liv uden misbrug af alkohol eller stoffer - jeg ved hvad jeg vil - jeg vil overfor mine børn være respektfuld og fair.

Alle jer andre i familien har også en rigtig stor betydning.
Jeg elsker når I er der for mig og giver mig en dejlig kompliment eller en sjov hentydning.
Hvad skulle jeg dog gøre uden jer?
Mor, far, mormor og morfar - I er grunden til jeg på den store blå jord er.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 23/10-2012 23:10 af Julie Gry Carstensen (digterinden) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 673 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.