Når jeg bliver gammel



8Jeg ville lyve
I mit liv af smukke øjne · Ville jeg lyve · Hvis jeg påstod jeg fortr... [...]
Digte · tanker, mennesker, eksistens
7 år siden
5Masker i mørket
Har så tit været andres lille beskidte hemmelighed, · deres dårlige... [...]
Digte · facade, angst, tanker
7 år siden
2Verdens smukkeste billede
Jeg fandt engang det ultimative billede. · Uanset hvor mange billed... [...]
Blandede tekster · forelskelse, eksistentielt, mennesker
7 år siden
6Grundstenen til en mand
Da jeg var 8 år gammel blev grundstenen til en mand skabt. · Jeg hu... [...]
Blandede tekster · livssyn, relationer, virkelighed
7 år siden
2Ode til en Gigolo
Jaques var død. · Går ned af strøget. Det er en smuk juli morgen i ... [...]
Blandede tekster · eksistens, mennesker, sanser
7 år siden
2The writing's on the wall
Dæmonen på den ene skulder · Danser med englen på den anden · i aften... [...]
Digte · eksistentialisme, sex, identitet
7 år siden
1Dyrebart mørke
I fraktioner af tid · i dyrebart mørke · mens alt andet stod · stille · G... [...]
Digte · erotik, eksistentialisme, drømmeverden
7 år siden
7Sult (Vesterbrogade sveder)
Vesterbrogade sveder. · Er på en af de uendelige ture jeg altid er ... [...]
Blandede tekster · eksistentiel, afhængighed, selverkendelse
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Ace Burridge (f. 1963)
Når jeg bliver gammel.

Vil jeg stadig smile, gå i solen og have livet ved min side. Jeg vil stadig ride natten og ikke mindst lade den ride mig.

Jeg vil smile til den søde kassedame i butikken, et kort sekund vil hun kunne genkende den gnist i øjet der har været genkendt af så mange kvinder før hende, hun vil nok ikke vide det, men hun vil vide det alligevel og hun vil smile tilbage.

Jeg vil stadig tage min guitar frem, spille mine koncerter, være verdens ældste hvide bluesmusiker.

En gang rock'n'roller altid rock'n'roller.

Folk vil kigge på mig mens jeg sidder på scenen og min guitar vil trylle ungdommen frem, elske med guitaren som jeg har elsket enhver anden kvinde i mit liv og publikum vil igennem cigaret tågerne og spotlightet se skyggen af en ung mand , de vil elske hver en rynke og kvinderne vil stadig begære mig for det jeg er ...en mand.

Jeg vil læne mig mod mikrofonen og sige det jeg har sagt så mange gange før :

Ace is my name ...love is my game.

Jeg vil tage min Lucky Strike frem, tænde den med en den største selvfølgelighed og give døden fingeren, smile den op i ansigtet...tænke : du fik mig ikke let så din gamle hore, men tak for kampen du prøvede virkelig..det er bare ikke let at slå en mand der har en djævel på den ene skulder og en engel på den anden.

Mine børn vil stadig komme forbi og de vil stadig være stolte af mig, de vil vide at jeg kæmpede hele mit liv, for en bedre verden, for kærligheden, for kvinderne og for dem . De vil give mig et knus og igennem det knus vil hele den kærlighed jeg gav dem, strømme tilbage i min gamle krop og fylde mig med fred...bare et ganske kort sekund.

Jeg vil stadig bodypainte, tegne, elske , male mine vægge med kærlighed, skrive og ikke mindst kaste mig nøgen i havet på varme sommeraftener.

Jeg vil stadig drømme, have mål , Jimi Hendrix, Deep Purple og stille kærlighedssange vil strømme ud af mine højtalere. Der vil stadig være smukke blomster i min stue og ingen skal nogensinde kunne dræbe farverne i mit liv.

Jeg vil tænke på alle slåskampene, øllerne, cigaretterne og de utallige steder i verden , de afkroge jeg så og sind jeg besøgte på rejsen.

Men mest af alt vil jeg tænke på alle kvinderne : Bente, Birgitte, Trine , Kirstine, Lise og så alle de andre. Alle de kvinder der nogengange elskede med mig og også ofte elskede mig mere end dem selv.

Jeg vil tænke på ,at jeg elskede dem alle, hver og en , men at jeg aldrig var forelsket i dem. Jeg vil tænke på hver gang jeg sad i nætter og hørte på deres snak igennem tårer, deres frustrationer , de knus jeg gav og de kys jeg forsøgte at trøste dem med. De drømme jeg gav dem.

Jeg vil tænke på hver en orgasme jeg gav og hvordan det var min gave .

Jeg vil tænke over at jeg altid søgte , at jeg gjorde det jeg vidste jeg måtte gøre og jeg vil tænke på at måske , måske bare EN gang var jeg tæt på.

Men jeg vil stadig smile og elske og intet vil være fortrudt.

Når jeg bliver gammel.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/11-2012 16:53 af Ace Burridge (Ace63) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 561 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.