Grundstenen til en mand


7 år siden 6 kommentarer Blandede tekster livssyn relationer virkelighed

8Jeg ville lyve
I mit liv af smukke øjne · Ville jeg lyve · Hvis jeg påstod jeg fortr... [...]
Digte · tanker, mennesker, eksistens
7 år siden
5Masker i mørket
Har så tit været andres lille beskidte hemmelighed, · deres dårlige... [...]
Digte · facade, angst, tanker
7 år siden
2Verdens smukkeste billede
Jeg fandt engang det ultimative billede. · Uanset hvor mange billed... [...]
Blandede tekster · forelskelse, eksistentielt, mennesker
7 år siden
6Grundstenen til en mand
Da jeg var 8 år gammel blev grundstenen til en mand skabt. · Jeg hu... [...]
Blandede tekster · livssyn, relationer, virkelighed
7 år siden
2Ode til en Gigolo
Jaques var død. · Går ned af strøget. Det er en smuk juli morgen i ... [...]
Blandede tekster · eksistens, mennesker, sanser
7 år siden
2The writing's on the wall
Dæmonen på den ene skulder · Danser med englen på den anden · i aften... [...]
Digte · eksistentialisme, sex, identitet
7 år siden
1Dyrebart mørke
I fraktioner af tid · i dyrebart mørke · mens alt andet stod · stille · G... [...]
Digte · erotik, eksistentialisme, drømmeverden
7 år siden
7Sult (Vesterbrogade sveder)
Vesterbrogade sveder. · Er på en af de uendelige ture jeg altid er ... [...]
Blandede tekster · eksistentiel, afhængighed, selverkendelse
7 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Ace Burridge (f. 1963)
Da jeg var 8 år gammel blev grundstenen til en mand skabt.

Jeg husker at det var sommer.

Det var varmt.

En aften sad jeg i vores stue, min far havde følt sig lidt træt et stykke tid. Så han havde taget sig en lur på sofaen. Jeg sad på gulvet og legede med min lillebror.

Jeg kigger op og ser mine fars fødder og opdager at undersiden af dem ser meget mærkelige ud, sprækkede og blå.

Instinktivt ved jeg at tingene ikke er som de skal være og vækker ham.

To dage efter sidder jeg med min far hos lægen.

Lægen fortæller ham at de nok bliver nødt til at tage nogle prøver, at noget nok er helt galt.

Min far smiler til mig på vejen hjem, jeg holder ham i hånden, den store mand han var, han fortæller mig jeg er en stærk lille dreng, at han elsker mig og han nok skal tage sig af mig.

Men jeg ser en skygge i hans øjne jeg aldrig glemmer. Han køber mig en is.

Tror aldrig jeg har elsket min far højere end lige det øjeblik.

3 uger efter sidder jeg ved siden af min far ved en hospitalsseng på Finsens instituttet i København.

Han ligger på en stuen sammen med en ung mand. Ved siden af den unge mands seng står en ung kvinde , holder hans hånd og græder.

Jeg græder ikke.

Min far skal dø og jeg ved det. Lægerne har konstateret en sjælden uhelbredelig blodkræft sygdom.

Med et er det gået op for mig at livet IKKE er uendeligt.

Min far har forsigtigt og blidt lagt sin store hånd om min nakke, kysset mig blidt på panden og sagt til mig : "Søn du ved jeg elsker dig, din bror og din mor mere end noget andet på jorden og jeg lover dig at hvis du hjælper mig så skal jeg gøre ALT for at det her ikke er slut."

Det sekund forstod jeg vigtigheden af et løfte, af at det skal menes og styrken i at mene det.

Den unge mand der lå ved siden af min far, havde samme sygdom . Han opgav og 3 uger senere var han død.

Min far fik selv max 3 måneder.

2 uger efter sidder vi hjemme alle sammen , vi spiser middagsmad.

Min far er begyndt på sine behandlinger. Kemo, piller, blodprøver og marvprøver i det uendelige.

Jeg er med næsten hver gang .

Jeg insisterer på at være med. Jeg har opdaget sygdommen og jeg vil være der med sygdommen.

Min far siger til os ved bordet : "Jeg har taget en beslutning og intet i denne verden kan forandre den. Jeg nægter at dø nu og derfor lægger jeg mit liv om."

Fra det øjeblik hørte jeg aldrig min far pive, han var konstant positiv igennem alle sine smerter, alle sine behandlinger , alle opkastningerne, de svundne kræfter.

Han startede med at lægge sin kost om, sin livsholdning,. Han tog os ud at rejse, han arbejdede videre med sin virksomhed og han fortalte så ofte han kunne at han elskede os. . Aldrig har min mor og ham haft det bedre sammen.

Han viste det og havde modet til det mange ikke har ...at tro på at kærligheden gjorde en forskel.

Han opfordrede os knægte til at gå ud i verden med den kærlighed , aldrig at være bange for vores egen eller andres skygge, at man kan hvad man vil.

Kæmpe for det man troede på

Min far fik en dom på 3 måneder at leve i .

Han levede i 18 år mere.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 29/01-2017 14:17 af Ace Burridge (Ace63) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 593 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.