2Tilståelse
Den fantastiske illusion havde skabt et blindt punkt. · Fjernet alt... [...]
Digte
11 år siden
2Klippeøen
Det hvide sand krøb langsomt op imellem hendes tæer. Bredte sig i... [...]
Noveller
11 år siden
1Din for altid
Elskede Mikael, · Jeg har længe ville skrive dette brev til dig, de... [...]
Blandede tekster
11 år siden
8Sikken fantastisk død
Sidder helt stille og ser lyset, som bryder frem. · Bryder igennem ... [...]
Digte
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Nina Wiborg Mølgaard (f. 1995)
Sidder helt stille og ser lyset, som bryder frem.
Bryder igennem mørket.
Laver alt omkring til alle verdens farver: Blå, gule, grønne, røde og sorte.
Alle tænkelige farver danner sig, skaber sig og udvikler sig.
Leger med alt: Leger med døden. Leger med livet. Leger med sindet.
Alle tanker bliver manipuleret til det bedre.
Alt bliver ændret, og alt bliver godt.
Livet synes at have været bedre end hverdagens ensformighed har gjort det.
De få spirende kærligheds år har synes fantastiske, og de brudte favntag synes ikke så hårde og hjerteskærende.
Elskværdige børn fra barnsben til voksen bryder minderne op.
Alle skænderier er blæst væk.
Alle kys. Alle smil. Alle glade stunder buldrer frem.
Alt virker godt. Selv døden virker ikke skrækindjagende, snarere som en lokkende vugge. Den lokkende vugge, som skal gribe og give en det nye liv.
Er det ikke sådan, det skal være?
Sikken fantastisk død: Sidder helt stille og ser lyset, som bryder frem.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/11-2012 10:32 af Nina Wiborg Mølgaard (Kasandra) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.