2Tilståelse
Den fantastiske illusion havde skabt et blindt punkt. · Fjernet alt... [...]
Digte
11 år siden
2Klippeøen
Det hvide sand krøb langsomt op imellem hendes tæer. Bredte sig i... [...]
Noveller
11 år siden
1Din for altid
Elskede Mikael, · Jeg har længe ville skrive dette brev til dig, de... [...]
Blandede tekster
11 år siden
8Sikken fantastisk død
Sidder helt stille og ser lyset, som bryder frem. · Bryder igennem ... [...]
Digte
11 år siden
4Det stille ocean
Bølgerne vuggede mig blidt frem og tilbage, ligesom det havde gjo... [...]
Noveller
14 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Nina Wiborg Mølgaard (f. 1995)
Den fantastiske illusion havde skabt et blindt punkt.
Fjernet alt lyset og pustet det sort.
Malet et stort hvidt kryds over alle de små tegn.
Og alligevel endte det med dette:

Det røde på gulvet.
Rødere end solnedgangens genskær i havet.
Rødere end rosens flotteste blade.
Rødere end livets mest romantiske øjeblikke.

Alt blev genspejlet.
Alle tegn.
Alt lys.
Hele illusionen braste.

Få enkelte ord havde ødelagt det, der var så fantastisk.
Noget der var spået til at holde for evigt.
Det eneste der var tilbage nu var det røde blod på gulvet.
Det eneste, som kunne bekræfte det forfærdelige, der var sket.
Det eneste, der var tilbage af alt, som var sket.
Tegnet på at intet var glemt, men at alt var borte.
Intet kunne genskabes. Intet kunne føres tilbage til livet.
Sket var sket og livet måtte fortsætte sin gang.

Blodet på hænder og fødder var det eneste, der bekræftede ens fortid.
Det eneste, der bekræftede den lykkelige tid man havde haft.
Det eneste, som for alt i verden vil blive husket på trods af ønsket om at glemme.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 16/03-2013 15:31 af Nina Wiborg Mølgaard (Kasandra) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.