5Eksperter
Jeg har røget tjald fra jeg var femten · i smug og skjul fordi det ... [...]
Rim og vers · livsanskuelse, erindringer
1 år, 2 måneder siden
2Skrig og skrål
Der sad en måge på et spir af kobber · ved det gamle gasværk her i ... [...]
Rim og vers · eftertænksomhed
1 år, 4 måneder siden
3Kul på
Mange fik en tidlig julegave · fra en gavmild mand på Christiansbor... [...]
Rim og vers · dumhed
1 år, 4 måneder siden
3Konen i muddergrøften
Mette fik sat pistolen for panden · og Carsten Sofie tog ladegreb · l... [...]
Rim og vers · konsekvens
1 år, 4 måneder siden
3Diversitet
Sur, sur, sur · jeg er bifigur · da jeg så en knoldesparker · sprøjte g... [...]
Rim og vers · eksistens
1 år, 10 måneder siden
7Tørke
Mit græs er gult som ørkensand · og stauderne er visne · om juli måne... [...]
Rim og vers · fremtiden
1 år, 10 måneder siden
3Shelter
I et af vores nåleskovsbælter · beliggende på Jyllands højderyg · sku... [...]
Rim og vers · sanser
1 år, 11 måneder siden

Puls: 3,5

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 1
Finn Prang (f. 1951)
Flabede fartbøller fiser frækt forbi for fuld fart........farveller folks! Fyldebøtter forvolder forfærdelige færdselsuheld. Fantombilisternes fåtal forøges faretruende. Fornemt folketingsmedlems, formentlig forsvarsminister, festkørsel får fatale følger..... frustrerende!

Forrige fredag formiddag fik Frank Friis' forældre fem fartbøder. Fem !! Franks forældre fylder forresten firs fireogtyvende februar ! Frank forarges frygteligt. Fordømmer fanatisk forældrenes færdsel. Farum forvaltnings fejlslagne finansieringspolitik forøger forståeligt Franks forargede følelser. Frank foreslår familien flytter fra forstaden. Frue, firlinger, Fido, folkevogn forberedes. Fornuftigt følger flytningen folkeskolens feriefastlæggelse. Flyttefirmaet "Farums finest" får fornøjelsen. Frank fikserede familiens fajance forsvarligt, fordi flyttefolkenes facon forekom faretruende fumlende. Forventnigsfuldt forlader familien frejdigt Farum.

Familien finder Fredericia fascinerende fordi flot forhistorie figurerer. Fordums fægtninger, fjendens flugt, fanens flagren fornemmes foran fæstningsvoldene. Fornaglede, forvitrede forladere flankerer forsvarsværkerne. Fædrelandsstoltheden fylder Franks fregnede fjæs.
Fire fuglefløjt før Fredericia finder Frank flere fritidslandbrug fristende. Forholdsvis få fremmede. Formidable forhold, formodentlig fritaget for frække forulempelser. Frank fritter forpagteren for facts. Fornuftige forhandlinger føres. Frank fisker forsigtigt fyldepennen frem fra frakkelommens for. Fede fyldepennestrøg forvandler formularernes felter.

Frank får fast fuldtidsarbejde for Fredericia Foderstofkompagni. Fra Fredericia fordeles færdigblandede foderstoffer fordelagtigst. Flinke fabriksarbejdere forsyner familiens fadebur fra første fyraftensfløjt. Folkene fandt Franks fedtemadder for flade. Franks første fjortendagesløn forventes først flere fredage frem.
Familiens forhåbninger falmer. Fladskærmens forestillinger forsøder fritiden. Fjernbetjeningens farvestrålende funktioner forsøges febrilsk forfra. Frank falder for fuselflaskens fristelser. Fredericias fortids fængslende fascination fordufter.

'Frida for fanden, fatter fortryder ...... Fuck Fredericia! Find fodtøjet frem. Farmand forbereder folkevognen for flytning fluks'!
Franks fleksible fastforankrede frue Frida, forbløffes først. Fastholder fattet fodfæstet. Forkaster fornærmet Franks fjollede forslag.
"Fyrre, fed, færdig Frank? ...find figtherviljen frem fatter" fnøs Frida foragteligt.

Fremover får Friis'erne forhåbentlig fred for flere familiære forviklinger.
Foriøvrigt fik Franks forældre fradømt førerbeviset for fejlagtig fartbedømmelse. Fuldendt fødselsdag!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 18/02-2013 10:24 af Finn Prang (Fipra) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 285 ord og lix-tallet er 63.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.