1Hr Grutschske - Vinca'a fader
Vinca Eroica Von Herzbach tøvede lidt, da portneren trak nøglen u... [...]
Romaner · eksistentiel
5 år siden
2Hr Grutschske - 11 Lihlah lærer en ung mand...
Ved siden af specialkundesekretæren stod nu en ung ret høj let ko... [...]
Romaner · møde
8 år siden
3Hr Grutschske - 10 Lihlah og hendes velgøre...
På vejen tilbage til 'Den Dovne Bjørn' blev der ikke mælet et ord... [...]
Romaner · protektion, venlighed, beregning
8 år siden
3Hr Grutschske - 9 Der holdes forhør og viss...
Da de nåede det kombinerede forhørs og retslokale, befandt der si... [...]
Romaner · magt, afmagt
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Søren Skogstad Nielsen (f. 1941)
Arne går op ad den slidte snavsede trappe, han har den lille pakke med halskæden i lommen.
   Låser døren op, går ind, hænger jakken på ståltråds knagen og trækker været dybt.
   Så åbner han døren - hun sidder i stolen - den smukkeste kvinde i verden - perfekt.

"Alma - jeg h..."

"Du har ladet mig være alene" - hun læner sig lidt frem og viser sine fuldendte
   bryster - "Hele Natten!".

- "Jamen jeg har jo været på arbejde - se nu hvad jeg har til dig"

Arne tager pakken frem og pakker den langsomt og nænsomt op. Den gyldne halskæde falder tungt gyngende fra hans hænder, da han holder den op mod Alma.
   Hun stirrer på ham med de store stille dådyrøjne

"Det dur da ikke - hvad er det for noget bras".
   "Jamen Alma - den klæder dig - den klæder dig netop så godt".
   "Den ligner dig, en orm der kryber rundt i natten, ligner den - hvorfor er du her, hvem har inviteret dig? - gå din vej"

Arnes arme synker, han kan ikke udholde trykket fra de stille blå øjne - viger et skridt tilbage -
   og et til -
   vender sig så med et brøl og løber ud og nedad trappen-.

I stolen sidder den stille manequin og kigger lige frem med sit faste blik.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 17/03-2013 16:08 af Søren Skogstad Nielsen (Grosvenor) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.