4Hej
"Hej" - det har jeg sagt så uendeligt mange gange. · Men kunne jeg ... [...]
Klummen
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Bjarni Skov (f. 1996)
"Hej" - det har jeg sagt så uendeligt mange gange.
Men kunne jeg have sagt det bedre? Hvad kunne have været bedre? Hallo? Dav? Halløj? Det må jo trods alt have en lille smugle betydning hvad man siger - ik'? Det er jo starten på en samtale, et bekendtskab, et venskab... ja - staten på hvad som helst...
Det er altså helt normalt at samtaler starter med et "Hej", men det er bare ikke så spændende - vel?
Ét "Hej" er irriterende, men to af den; det er jo ligefrem dumt! "Hej hej"? Hvorfor? Det er jo som at tage matematik-logikken ind i sprog! Og sådan fungerer det altså ikke! Minus gange minus giver plus - ja i matematik, men ikke i sprog: "Du er dum og kedelig" bliver ikke lige pludselig til et komplement? Jeg ved ikke meget, men jeg ved dog at jeg er træt at "Hej" og derfor vil jeg boykotte al brug af det i fremtiden!
Så nu vil jeg lægge mig i min seng på min højre side med snuden presset ind mod væggen og fryde mig over at jeg har fjernet et dumt ord fra min dansk-ordbog!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 29/03-2013 13:46 af Bjarni Skov (Krømmel) og er kategoriseret under Klummen.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.