Grænsen mellem kærlighed og had

Prolog


11 år siden 2 kommentarer 2 kapitler Uafsluttet Romaner

6Dræb eller dø
Jeg trådte ind i baren og så mig omkring. Egentligt var jeg alt f... [...]
Fantasy
8 år siden
4Sarte roser
Den røde rose stod blandt simpelt ukrudt og nikkede med kronblade... [...]
Kortprosa
10 år siden
2Grænsen mellem kærlighed og had - Kapitel 1
"Jeg er simpelthen så glad for Jørgen," kvidrede hun, mens hendes... [...]
Romaner
10 år siden
3Et svært valg
Jeg sad længe på den stenbelagte trappe i mit italienske paradis ... [...]
Kortprosa
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Therese Rasmussen (f. 1988)
"Nej, det er ikke sådan det hænger sammen! Jeg havde aldrig set ham, før han lå hen over min køler." Mads rejste sig så hurtigt, at stolen blev skubbet bagud. Betjenten var tydeligvis vant til anholdtes raserianfald og beordrede ham blot roligt ned at sidde igen.
   "Lad os lige gennemgå det hele én gang til. Klokken er to om natten og du beslutter dig for at køre hjem fra byen. Er det korrekt opfattet?"
   Mads gned hånden hen over panden og forsøgte ikke engang at skjule hans suk.
   "Ja, det er korrekt opfattet," svarede han opgivende.
   "Godt. Og hvad skete der så?"
   "Jeg kørte på Århusvej og var ved at køre sammen med en anden bil. Jeg fik det skidt, fortrød at jeg havde sat mig bag rettet i fuld tilstand og besluttede mig for at ringe efter et lift, så jeg kunne komme hjem. Da jeg skulle til at køre ind på busholdepladsen lige inden for bygrænsen, kom han løbende ud på vejen og jeg nåede ikke at bremse, før jeg allerede havde ramt ham. Jeg sværger, jeg så ham virkelig ikke, før han allerede var lige foran mig.
   Shit mand, noget værre lort. Hvad skal der ske med mig nu?"
   "Ja, lige for nu finder vi en celle til dig og så ser vi hvad der skal ske." Betjenten tog ham roligt i armen og førte ham ned i arresten. Knægtens tårefyldte blik skar ham i hjertet, da han lukkede døren bag ham.
   Han vænnede sig aldrig til at se så unge mennesker komme så galt af sted...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/06-2013 19:27 af Therese Rasmussen (Therese) og er kategoriseret under Romaner.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.