4Blomst
I film er det anderledes. Som en dansk sommer på det tidspunkt, h... [...]
Aforismer og gruk · filosofi, natur, meninger
8 år siden
3Vase
Han kiggede på vasen. Dens pæne kanter. Sort, som står der og bed... [...]
Kortprosa · eksistentielt, eventyr, virkelighed
9 år siden
3Ræs
Det hamrer. To liv i en sjæl. To sjæle i et liv. · Et ræs. Der inge... [...]
Digte · digtning
9 år siden
2Var dét?
Var dét? Var dét? · Han spørger sig selv. · Om det egentligt bare var... [...]
Digte
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Desirée Ecs (f. 1991)
Han så dem igen og igen for sig. De intense øjne, som spændte op i den tynde hud lige under øjnevipperne, for så igen at blive afslappede. Han vidste ikke, hvad hun tænkte på, og han vidste heller ikke, om han egentligt ville vide det. Det ville være at lukke op for et hemmeligt skattekammer af tanker, han ikke før var blevet inviteret ind i. Men alligevel, tanken strejfede ham da, for de tanker og de øjne gjorde ham glad helt ind til benet.
   Læberne om smøgen og røgen i lungerne fyldte ham med en bedøvende ro, som var noget så tiltrængt og lindrende. I sengen kunne han lukke øjnene, mærke røgens passage og mærke, hvordan den altid blev liggende i kæben, lige dér, hvor hovedet bliver til hals. Hvis han så dog bare kunne lade være med at tænke på andres øjne, når han lukkede sine egne. Somme tider var røgen ikke nok, og han tænkte, tung og vred om hjertet, over, hvorfor han dog overhovedet gik op i de øjne! Han havde jo alt for mange gange oplevet, hvordan øjne ikke var det, de lovede at være. Øjne fra nær og fjern havde såret ham, men selvom han levede videre efter dette, vidste han stadig ikke, hvordan man - og om man - kan beskytte sig mod dem..."For når øjne er små sole, er det svært at afskærme sig fra dem, og hvis man gør det, mister man så ikke sit dagslys?' tænkte han.
   Måske han skulle placere andres øjnes i hånden, det er jo nu engang længere fra hjertet. Måske han bare skulle tro på det, på de intense øjne, blot én gang mere.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/07-2013 20:55 af Desirée Ecs (DesireeS) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.