3Mandag
Skyernes fedtede puder revner, og mit humør vælter ned over huset... [...]
Blandede tekster
10 år siden
5Ved siden af mig selv
Jeg står ved siden af mig selv · bleg og vissen · hvordan kom det så ... [...]
Digte
10 år siden
3Fornemmelsen af forår
En due sad på den våde gren i gården. Den havde pustet sig op som... [...]
Blandede tekster
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Maj Thinggaard (f. 1989)
En due sad på den våde gren i gården. Den havde pustet sig op som et værn mod kulden og lignede nu en fjerklædt, grå bold. Nu og da trippede den lidt frem og tilbage på den våde bark, som for at gøre sig klar til at lette. Men noget fik duen til at tøve der på grenen. Noget havde pirret dens sanser og stjålet dens opmærksomhed. En duft, båret af vinden i dens brusende færd over tagene. Opsamlet fra træerne og torvene i byen, og nu på vej mod havet i øst. En flig af duften var hvirvlende blevet fanget af bygninger og skorstene og lagde sig nu roligt sig til rette i bunden af den gule gård.
Og selvom de høje huse næsten skyggede for den blege vintersol, havde duen med ét mærket den velkendte, men næsten glemte, fornemmelse af forår.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 13/09-2013 17:56 af Maj Thinggaard (MajUlrikka) og er kategoriseret under Blandede tekster.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.