1Skyggernes nat
Vinden hvisker stille. Næsten lydløst. Rodet tanker. Dystre og sm... [...]
Blandede tekster
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Sanne N. Nielsen (f. 1995)
Vinden hvisker stille. Næsten lydløst. Rodet tanker. Dystre og smertefulde. Tårerne glider roligt. Splittet og svigtet. Tomhed. Denne stille ubehagelige tomhed, der æder en op. Denne dystre ukendte smerte. En byrde. En sygdom der kræver styrke. Komme videre og glemme. Men intet er let i livet.
At elske,
At holde af,
At hade,
At opgive.
Intet er let. Følelser. Det er hvad det er. De overtager ens krop. Går i trance. Husker. Blodet suser gennem min krop. Mit hoved er ved at eksplodere. En hulken. Svag og stille. Bladenes ridslen. Truende. Beroligende. Fuglenes kvidren. Glæde. Paradis. Ulvenes hyl. Sørgmodig. Advarende. Kaldene. Kulden kryber op ad min krop. Mørkets arme klæber sig til mig. Trykkene. Ubehag. Mærker luften blive presset ud af mine lunger. Stille tager de mig. Skyggerne. Rolig danser de om mig. Svagheden svinder. Styrken tager til. Er det det værd? Gøre en ende på det stygge maridt? En puslen. En hvid ulv. Mellem skyggernes bevægelser. Liv. Lukker mine øjne. Forsvind. Et hyl. Stemmer tager til. En efter en. Mærker varmen brede sig. Alle lyde forsvinder. Kun deres hyl gennem mine lemmer. Min hjertebanken. En harmonisk melodi. Tårer blev til blod. Hulken blev til skrig. Drømme blev virkelighed. Deres trøstede hylen i mine ører. Skyggerne flår i min krop. Flår min sjæl. Stilhed. Smerten svinder. Skrig blev til stilhed. En kold snude rammer min kind. Trøstende. Åbner svagt mine øjne. Den hvide ulv. Det rolige blik. Væk billeder og minder gennem mit hoved. Et sidste blik. Det sortner for mine øjne. Alt forsvinder og bliver sort.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 29/11-2013 08:01 af Sanne N. Nielsen (SanseXD) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 257 ord og lix-tallet er 22.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.