Livet som hjerteknuser

Kapitel 1


10 år siden 1 kommentar Uafsluttet Romaner

1Livet som hjerteknuser - Kapitel 1
Den rungende stilhed efter at Simon var taget hjem blev hurtigt a... [...]
Romaner
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Kaitlyn Star (f. 1993)
Den rungende stilhed efter at Simon var taget hjem blev hurtigt afbrudt af min summende mobil.
   Smiley havde skrevet, han så åbenbart mig og Simon nede på banegården, phew, det var godt han ikke hilste på mig. Så havde det været svært at finde en grimasse der kunne passe.
   'Har vi stadig en aftale i morgen?' spurgte han, efterfulgt af en af hans åndssvage smileyer.
   Jeg smilte fjollet ved tanken om en nat hjemme ved ham, igen igen, men da jeg lige havde fået mit lort måtte jeg desværre afvise hans forespørgsel.
   Jeg sukkede højlydt, smed mig på sengen og greb ud efter blokken Simon havde skrevet på om natten:
   Kære Camilla
   Jeg elsker dig af hele mit hjerte!
   Du er den jeg vil blive gammel med!
   Har haft en vidunderlig weekend med dig!
   Jeg lover dig jeg er din og kun din og ingen andres!
   Jeg lover dig at jeg ikke forsvinder, du hænger på mig resten af dit liv!
   Jeg ønsker at du er glad og lykkelig sammen med mig!
   Jeg ønsker at vi flytter sammen om 2 år og at vi er gift om 4 år senest!
   Jeg er lykkelig når jeg er sammen med dig!
   Du er min store kærlighed, du er min fremtid!
   Ønsker at du er min og kun min for altid!
   DIN Simon for evigt og altid
   Jeg ved ikke om han tror at jeg finder det mere oprigtigt hvis han skriver udråbstegn efter hver sætning, men det er da meget sødt.
   En skam at han skrev næsten det samme til mig sidste gang vi var sammen, hvorefter han forsvandt sporløst i tre måneder.
   Jeg skyndte mig at pakke det væk da min mor kom dagen efter, og hun ville få et føl på tværs hvis hun fandt ud af at jeg så Simon igen.
   Min lejlighed lignede et bombet lokum og jeg orkede ikke gøre noget ved det, så jeg satte mig foran min computer og tænkte at jeg nok hellere måtte få lavet mit engelsk.
   Jeg var kun nået halvvejs da min mobil summede igen, det var Nanna der ringede.
   'Hej smukke, er du ved at være klar til at komme herover?'
   'Er halvvejs med mit engelsk, så det tager nok lige ti minutter med det, og skal også lige ha pakket taske. Hvad da, har jeg travlt?'
   'Nej nej, men de gamle venter på at du kommer og spiser med, de vil ikke spise før du er her.'
   'Nå for satan, så må jeg hellere få lidt fart på, skynder mig alt hvad jeg kan! Vi ses om ikke så længe!'
   Jeg skyndte mig at smække nogen ord på skærmen og pakket taske, og så var det ud af døren i en fart.
   Jeg mødte Nanna for lidt over en måned siden, og fra første dag af har vi været uadskillelige.
   Hendes mor kalder mig sågar for hendes bonus datter. Jeg elsker at være der, selvom hendes mor og stedfar begge er alkoholikere, og hun har sine problemer at arbejde med, så føler jeg mig hjemme når jeg er ved hende.
   'Jeg håber i kan lide æbleboller, for jeg har bagt en hel masse!' Siger jeg idet jeg kommer ind ad døren.
   De sidder alle ved bordet og har sat en portion mad frem til mig.
   Jeg smiler og sætter mig ned ved siden af Nanna som surmuler lidt. Hendes mor har drukket i dag.
   'Det ser lækkert ud' siger jeg og smiler til hendes stedfar, som jeg ved har lavet maden.
   'Værsgo, håber du kan lide forårsruller'
   Jeg spiste mig propmæt, sagde tak for mad og smuttede med Nanna ind på værelset for at ryge mig en smøg.
   'Hvad så, er du okay?' spurgte jeg, hun havde lige slået op med hendes kæreste natten inden.
   'Tjah' hun sukkede og så lidt slukøret ud.
   'Han er bare så kold og ligeglad, som om han slet ikke har noget imod at han har mistet mig!' hun rynkede sine bryn og så fortvivlet ud.
   'Jamen er det ikke bedre på den her måde? Jeg mener, i boede så langt fra hinanden, og når han alligevel ikke rigtig havde tid til dig, så kunne det vel også være lige meget. Jeg ved du var glad for ham, men lad os nu se lidt lyst på det hele. Du bliver 18 om to dage, vi skal fejre det med manér og du skal drikkes i hegnet på torsdag! Det kan kun blive godt! Se fremad du ved!' jeg prøvede på at muntre hende lidt op, og det så ud til at virke.
   'Hvordan var din weekend så med Simon?' spurgte hun og så allerede ud til at være i bedre humør.
   'Den gik fint, forfærdeligt, og fantastisk!' sukkede jeg og lænede mig tilbage i en af hendes utroligt behagelige lænestole.
   'Nå?' sagde hun spørgende.
   Jeg sukkede.
   'Altså, det var super skønt at se ham igen, og jeg har jo stadig følelser for ham, men han vil vide om jeg vil være hans igen, og det ved jeg bare ikke om jeg er klar til endnu. Vi har fantastisk sex, og han kender mig så meget bedre end nogen anden. Men jeg kan bare ikke stole fuldt ud på ham endnu. Ikke efter at han svigtede mig sidste gang.'
   Simon og jeg var kærester for tre måneder siden da jeg boede i Sønderborg. Han var min første rigtige kærlighed, jeg elskede ham højere end livet selv, og kom på ret kurs i mit liv på grund af ham.
   Men han fik kolde fødder for tre måneder siden og flygtede tilbage til Sjælland uden så meget som en besked.
   'Jeg kan godt forstå dig, det er ikke nemt at tilgive sådan noget. Men, har du ikke også noget med ham der Smiley?' hun smiler skævt til mig og jeg kan følge hendes tankegang.
   'Mig og Smiley har intet med følelser at gøre, det er udelukkende sex. Genial sex. Men om jeg kan lade den ligge hvis mig og Simon finder sammen igen det ved jeg sku ikke.' Jeg grinte lidt.
   'Var der ikke også noget med at jeg skulle score din storebror? Det kan jeg jo ikke hvis jeg er sammen med Simon.'
   Hun grinte lidt af mig. Jeg elsker hendes grin, det er så varmt og kærligt, som om hele verdens glæde bliver samlet i en person der lader blide toner flyde ud ad munden.
   'Jo men så spring sku da på ham! Du vil så gerne! Fuck Simon, bliver dig og min bror til noget kan du godt glemme alt om Simon!'
   Jeg smilte ved tanken om mig, sammen med hvad jeg mente at være den flotteste mand i hele verden.
   Steffan, Nannas bror, havde været på besøg ved Nanna nogen gange i den tid jeg havde været ved hende, og han var flot, charmerende, og der var noget frækt ved ham jeg ikke helt kan sætte en finger på.
   Men jeg vidste at jeg ville falde for ham hvis jeg prøvede på at få hans opmærksomhed, hans flotte smil, og nuttede smilehuller havde noget over sig jeg ikke kunne stå for.
   'Skal vi få dræbt nogen zombier eller hvad?' hun så utålmodigt på mig, og jeg vidste at jeg ikke kunne udskyde det ret meget mere.
   'TILLYKKE SKATTER!' jeg ruskede i Nanna som lå og puttede ved siden af mig.
   'Hvordan føles det at være blevet 18?' jeg var stadig ikke rigtig frisk, og det var hun bestemt heller ikke, men jeg havde gjort det til min mission at gøre hendes dag til den bedste nogensinde.
   'Aaaah' hun brummede ved siden af mig og satte sig op i sengen.
   'Godmorgen' mumlede hun.
   Hun var ikke i det bedste humør, hendes mor og stedfar havde drukket dagen inden, og havde hverken lavet morgenmad eller noget til hende.
   Hendes mor orkede heller ikke lige at smøre madpakke til hende, så vi fik begge 20 kr med til mad.
   Der blev ikke sagt så meget på vejen til skole, men jeg kunne mærke at hendes humør blev bedre så snart der var flere mennesker omkring hende.
   Smiley havde skrevet til mig om morgenen, alle hans nasty beskeder gav mig lyst til ham, men jeg havde ikke tid i dag, jeg skulle bage kage til Nanna!
   Jeg tog tidligt fri, og gik hjem for at ordne forberedelserne til min kagebagning.
   Et smut i kvickly efter smøger, gær og kanel, og så smuttede jeg over til Nannas mor.
   Da jeg kom derover var hendes mor i gang med at støvsuge
   'Hej skat!' sagde hun og smilede da hun så mig.
   'Du går bare igang, du ved hvor tingene er, ellers så siger du bare til.'
   Jeg gik igang med at finde skåle og røreting frem, jeg havde taget min egen vægt med da jeg vidste at de ikke ejede en.
   Hvem ejer ikke en vægt?
   Da jeg havde målt det hele af, hører jeg døren nedenunder gå op. Mærkeligt, Nanna burde ikke være hjemme endnu.
   'Hej mor!' det er Steffan, Nannas storebror der er kommet.
   Jeg mærker et sug i maven af glæde, og nervøsitet. Han gør noget ved mig, jeg kan bare ikke forklare det.
   'Hej' smiler han idet han ser mig stå i køkkenet.
   Jeg smiler forlegent og nikker høfligt tilbage.
   'Jeg har hentet æblegrød mor, tror du to glas er nok?' han går ud i stuen til Gitte.
   Åh gud, hvorfor skal han også se så godt ud? Mine knæ er helt bløde og min mave er fyldt med sommerfugle der kæmper for at komme ud.
   Vi går lidt rundt om hinanden i køkkenet mens han laver æblekage, og jeg koncentrerer mig om min brunsviger. Hver gang han kommer tæt på kan jeg dufte hans parfume, Armani hvis jeg ikke tager meget fejl. Mmh.
Forfatterbemærkninger
Dette er starten på min nye roman, den er ikke færdig, men jeg er så småt gået i gang med de næste kapitler. Jeg har som udgangspunkt taget situationer og oplevelser/historier fra mit eget liv og brugt dem som inspiration. Kapitlet her er ikke færdigt, da jeg har et par ting jeg gerne lige vil have finjusteret.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 03/12-2013 16:18 af Kaitlyn Star (Kaitlyn) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 1619 ord og lix-tallet er 25.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.