Min tomme bænk ved Sacré-Cæur


10 år siden 2 kommentarer Digte

3De vigtigste steder
Jeg fandt mig selv, i den del, af den del, som aldrig havde nogen... [...]
Digte
9 år siden
4Dit grin på Smallegade
I går var jeg ikke klar til at skrive de her ord, · det er jeg såda... [...]
Digte
9 år siden
6Og det blev sommer, men...
Da jeg opdagede din anden, styrtede min verden sammen. · Det var eg... [...]
Digte
9 år siden
8Dig, så uendelig
Som en klam, men tilfredsstillende, yndefuld koldsved, · troede, ja... [...]
Digte
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Anders Cederblad (f. 1986)
Jeg fandt den her tomme bænk tæt på Sacré-Cæur.
Tre unge danske drenge sad ved siden af,
jeg snakkede ikke med dem, jeg lyttede bare.
De virkede optaget af byen, ligesom mig.
Jeg kommer direkte fra Cimetiére de Montmartre.
Jeg fandt (med hjælp) Alexandre Dumas grav,
ham ved jeg du elsker at læse.
Kirkegården var fyldt med ensomme katte.
På en dum, ja nærmest klichéfyldt vis, følte jeg mig lidt som dem.
Det var måske derfor jeg gav den tossede mand som fodrede kattene 2 euro,
så han fortsat ville kunne fodre dem, holde dem kunstigt i live på kirkegården.
Han snakkede dog perfekt engelsk, slog direkte over fra fransk og viste mig vejen til Dumas' grav. Han lugtede af kattemad.
Det er første gang jeg kigger på uret siden jeg vågnede, måske befriende, jeg ved det ikke.
Klokken er seks om morgenen hvor du er.
Tre nyankomne drenge forstyrrer de andre drenge. De er ligeglade med den opgave de har fået stillet. Jeg tror de går i klasse sammen, sikkert på studietur. De tre nyankomne spiser is, jeg gad vide hvor de har købt den, måske skulle jeg spørge, afbryde, snakke dansk.
Jeg må hellere lade være med at forstyrre dem, forblive stille på min bænk tæt på Sacré-Cæur.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 31/03-2014 22:45 af Anders Cederblad (ack) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 210 ord og lix-tallet er 32.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.