3De vigtigste steder
Jeg fandt mig selv, i den del, af den del, som aldrig havde nogen... [...]
Digte
9 år siden
4Dit grin på Smallegade
I går var jeg ikke klar til at skrive de her ord, · det er jeg såda... [...]
Digte
9 år siden
6Og det blev sommer, men...
Da jeg opdagede din anden, styrtede min verden sammen. · Det var eg... [...]
Digte
9 år siden
8Dig, så uendelig
Som en klam, men tilfredsstillende, yndefuld koldsved, · troede, ja... [...]
Digte
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Anders Cederblad (f. 1986)
Becks "Wave" sender mig i den trance jeg sådan har savnet.
Jeg nyder det romantiske i den have, som før har flået mig fra hinanden - og sendt mig direkte i armene på din tvivls kvalmende isolation. Den tvivl der har drevet ned af mine vægge, som en muggen substans i det mørke, jeg aldrig selv forudså, eller mørklagde med de persienner der hang her i forvejen. Hang som en trist illustration på en glemsel, i det lille værelse som jeg flyttede ind i d. 30 november - 22 dage efter du forlod mig.

Men her i haven har solen aldrig bagt mere behageligt end netop nu.
Det er ikke en gang en skam at du ikke er her, det havde ikke ændret noget, andet end mindre plads på min bænk.
Jeg har længe følt mig som en abstrakt silhuet, men lige præcis i dag udfylder jeg min plads i haven, nærmest til perfektion.

Jeg tror aldrig rigtig jeg fik sag farvel til hvem jeg blev, den jeg blev, da jeg hjalp dig med at pakke - og afgav min tro på mig selv, vores lejlighed, nogle dvd film og dit ligesind.
Ja, jeg forstår stadig ikke hvad den 8. November betød. Men den 22. April kyssede jeg igen havens blomstrende skønhed.
Da jeg gemte mit ansigt i hendes hænder, glemte jeg dit navn for en stund. Det var et kys isoleret i en forsigtig glæde

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/04-2014 17:37 af Anders Cederblad (ack) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 236 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.