2Der gik en ung mand
Et andet sted, i en anden tid, gik en ung mand i høstmørket mod s... [...]
Blandede tekster
10 år siden
6Der gik en gammel kone
Der gik en gammel kone gennem gaderne på Amager, på vej til Sundb... [...]
Blandede tekster
10 år siden
4Facaden
Den skal være i orden · facaden · for enhver pris · gør vi alt · for at d... [...]
Digte
10 år siden
1Torsdag, 24. marts 2005
Den nat drømte jeg om · venskab og kærlighed · vågnede i sorg · forladt... [...]
Digte
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Peter Munk (f. 1944)
Et andet sted, i en anden tid, gik en ung mand i høstmørket mod sin hybel på papirfabrikken der var hans arbejdsplads, og hvor han boede. Han tænkte over beslutningen han havde truffet, ordene han sagde til pigen han netop forlod. Han ville afslutte deres forhold fordi han havde indset det ikke kunne gå, de var for forskellige pigen og ham. Men hendes reaktion fik ham til at træffe en skæbnesvanger beslutning. Ung, uerfaren i livet og uvidende om piger faldt han for hendes gråd og bedrøvede udtalelser og blev fanget ind i noget han ikke ønskede at være en del af - den unge piges verden.
Havde han fulgt sine tanker, stået fast på sin beslutning havde han sagt til pigen at hun ville komme over det og snart finde en anden mand. Hun var ung, nydelig og livlig, så det ville ikke have taget lang tid, men tåre og smertefulde udbrud fik ham til at blive, han fulgte ikke sine tanker, stod ikke fast på sin beslutning og universet blev som det er.
Nu er han en gammel farfar der stadig går i høstmørket og tænker over beslutningen han traf dengang og mange han har truffet siden.
Der gik en ung mand i høstmørket.
DA JEG VAR 22ÅR I 1966
Forfatterbemærkninger
Der gik -2.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 22/05-2014 21:37 af Peter Munk (MOMSSM) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 212 ord og lix-tallet er 36.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.