1En dreng i krig. Del.1
Et øredøvende brag brød den trivielle dagligdag på det store mark... [...]
Noveller
10 år siden
1Nirvana
Den varme sol bagte på mit ansigt, sløre mit blik kort varigt. · De... [...]
Blandede tekster
10 år siden
4Fiktiv eller Fremtid?
En melonkonisk verden i ruiner, ruiner som engang symboliserede e... [...]
Blandede tekster
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Rumle Van Madsen (f. 1990)
Den varme sol bagte på mit ansigt, sløre mit blik kort varigt.
Det bløde græs kærtegner mine bare krop når jeg bevæger mig langsomt ned ad engen mod den lille flodbred.
Jeg har aldrig været her før og kender ej heller min vej her til.

Men her jeg føler mig tryg, her jeg føler mig fri...
Jeg satter i løb ned ad græs banken og hopper på hovedet i vandet som er køligt i kontrast til solens varme.
Jeg kigger op ad engen med kun hovedet oppe af vandet.
Duggen ligger som et glinsende slør over der grønne græs.

I mit synfelt ser jeg, ned af engen kommer en skikkelse til syne...
En kvinde kommer yndefuldt imod mig.
Kun iført en gul løst hængende sommerkjole med bare ben og skuldre kommer hun imod mig.
Hendes nøddefarvede hår bølger over hendes solbrune skuldre.

Med svage fregner og strålende brune øjne nærmer hun sig til breden, hun rækker sin hånd ud, og jeg tager den.
Så blød og rar hun føltes. Jeg steg op af vandet, stadig nøgen, men ej forlegen.
Mine øjne hviler i hendes. Jeg er tryg.
Jeg kender hende ikke, men hun gør mig rolig.

Trods hendes tilstedeværelse føler jeg mig alene, men ikke som før.
Jeg føler det som vi er en og samme person. trods vi ikke har sagt et ord føler jeg vi kender alt til hinanden.
Vi sidder her ved breden og kigger på solen reflekteres i vandet. Dette er mit Himmerige.. dette er mit Nirvana.

Da jeg vågner op i min kolde 1 værelses lejlighed, føler jeg stadig varmen og følsen af at Nå Nirvana.
Men kun i kort tid før jeg indser... Jeg er alene, det var blot en drøm. Mit Nirvana.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 02/06-2014 12:03 af Rumle Van Madsen (Rumleboy) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 289 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.