8De glemte og gamle
Jeg er gammel og ældre end dig, hvis ikke af alder, så af sind. · J... [...]
Blandede tekster
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Zana Shab (f. 1992)
Jeg er gammel og ældre end dig, hvis ikke af alder, så af sind.
Jeg har levet, det ved jeg.
Men hvad er det for et liv, hvis ikke du husker det meste af det?
Jeg husker følelser, jeg husker passager, men jeg mindes ikke at jeg har været sådan et forfærdeligt menneske.
At du ikke længere har brug for mig, at verdenen ikke længere har brug for mig.
Jeg kom ikke hertil, for at blive glemt, men for at bevare nogle minder, inden jeg går helt væk.
Men det der skete var ligesom et uheld, og pist, så forsvandt du fra mit liv.
Jeg ved godt at jeg er gammel, og skrøbelig og glemmer,
men noget må du huske, at mit hjerte erindrer.
Jeg kan ikke huske hvilken trøje du havde på sidst, jeg rigtig så dig,
men jeg husker stadig lugten og stoffet mod min kind, når jeg lagde mit hoved på dit bryst.
Tilgiv mig, fordi jeg glemmer hvor gammel dine børn er, eller er klodset og vælter ting.
Tilgiv mig, fordi jeg gentager mig selv, og de samme historier fra da du var spæd.
Jeg er gammel og rusten, og på trods af mit lange liv, er de minder jeg husker bedst, fra dengang du var min.
Jeg siger ja, og i lige måde. Når du fortæller mig at du har besøgt mig, men der er noget du ikke helt ved, min hjerne slog ikke knuder. Jeg ved godt du ikke har været der, selvom du siger at du har, for hvorfor overhovedet komme og besøge en, som igen glemmer alt hvad du har?
Jeg kan ikke tilbyde verdenen noget, andet end arbejdskraft.
Jeg kan huske de søde kvinder som kommer og vasker mig.
Jeg fortæller dem om dig, og om hvor meget jeg savner dig.
De giver mig et klap på skulderen og siger så så, det slutter snart.
Jeg er for gammel til at kræve din tid, men jeg har et hjerte som banker af liv.
Jeg er for gammel til at komme og passe dig, men mine følelser samarbejder ikke med mig.
Hvorfor glemme, når du kan føle.
Hvorfor huske, når du skal bøde.
Jeg elsker dig, og beder dig, brug et lille øjeblik til at mindes mig.
Husk mig for den jeg var, og ikke den du ikke kan klare.
Vi er gamle og glemte, fra en tid, der engang var værd at kæmpe.
Giv dine engle et kram fra mig, jeg vil holde øje med dem, som var de mit barn.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/07-2014 17:34 af Zana Shab (Xhuxhi) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 420 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.