3Jeg fatter ikke en bønne
Jamen, kan de da ikke se, hvor rædselsfuld tilværelsen egentlig e... [...]
Essays · lommefilosofi, leve, indre smerte og tomhed
11 måneder, 23 dage siden
8Jeg tror ikke på noget længere
Jeg tror ikke på noget længere, · Jeg håber ikke engang · Tro og håb ... [...]
Digte · tro, håb, afmagt
11 måneder, 28 dage siden
5Mit hjerte
Jeg har vandret rundt i min stue · Jeg kan ikke finde ro · Mit lille,... [...]
Digte · reflektion, død, kærlighed
9 år siden
7Lader dig gå
Mit hjerte sukker og jeg tænker, · du er nu frigjort fra mine lænke... [...]
Digte
9 år siden

Puls: 4,4

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Jessica Nielsen (f. 1994)
Jeg drømte om dig igen. Vi gemte os og du holdt mig tæt. Du så på mig, med dine store, dybe øjne og jeg mærkede kærligheden. Den forbudte kærlighed, der kun eksisterer i mine drømme. Vi talte sammen, om hvad husker jeg ikke og det er heller ikke vigtigt. Du kyssede mig. Jeg mærkede dine læber mod mine. Jeg har forestillet mig det så mange gange før, men selv i drømmen, var det blødere og mere ømt end jeg i min vildeste fantasi havde kunnet forestille mig. Jeg mærkede din krop mod min og alt hvad jeg vidste forsvandt ud af mig og gjorde plads til de kærtegn, du fodrede min sjæl med. Jeg følte mig uovervindelig. Jeg følte mig lykkelig. Noget afbrød os og vi løb. Løb hånd i hånd ud i natten. Og så vågnede jeg.

Nu sidder jeg her, og kan ikke bestemme mig for om det var en drøm, eller et mareridt.

Du forstår det sikkert ikke. Du har sikkert glemt mig. Jeg var blot et kort afsnit i din bog. Et par linjer, du ikke vender tilbage til. Et par linjer, der for dig ikke er værd at læse igen. Du var mere end et par linjer i min bog. Da du stoppede med at skrive om mig, skrev jeg kapitler om det tomrum du efterlod i mit indre.

Drømmene om dig, gør mig dybt forstemt. Jeg foragter dem og de følelser de bringer med sig. De åbner op for gamle sår og lader dem bløde på ny. Lader ensomheden trænge ind og brede sig i mit system. Får mit hjerte til at huske hvorfor jeg elskede dig. For jeg elskede dig.

Kun i drømmene har jeg dig, kun i drømmene er du mig nær.

Jeg kan ikke leve i en drøm, skønt jeg i drømmen føler at jeg lever. Jeg vil ikke være lykkelig, kun når jeg sover. Jeg vil ikke vågne og vide at min virkelighed ikke er dig.

Jeg drømte om dig igen. Nu er jeg bange for at sove.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 05/08-2014 01:10 af Jessica Nielsen (Wonderland) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 338 ord og lix-tallet er 23.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.