22041
17. januar 2041 · Jeg var ved at glemme min maske i dag. Frakken og... [...]
Noveller
6 år siden
4A-bomberne kan ikke høres fra helved
Jeg er lidt træt · Af stereotyper og nederen typer · Og hvorfor kan v... [...]
Digte · samfund, samfundskritik
6 år siden
8Jødekager
"Kathrine, du bliver nødt til at tage over til din mormor. Jeg få... [...]
Noveller · jul, julefortælling
6 år siden
6Jeg er en kvinde
Jeg er en kvinde · Med hår på benene · Og under armene · Blod ud af fis... [...]
Digte
7 år siden
4Neglebideren
Vækkeuret ringede klokken seks som det gjorde hver eneste morgen.... [...]
Noveller · familie, tilgivelse, identitet
9 år siden
3Louise
Aftenen havde sneget sig ind på den lille familie. Maden var blev... [...]
Noveller · familie, drama, børn
9 år siden
1Vinter Kulde
Han sad og kiggede udover det store landskab. Sneen faldt stille ... [...]
Noveller · romantik, døden, sorg
9 år siden
14Igen Kunne Jeg Smile
I går da jeg kom hjem, sad han i stolen med lyset slukket og en s... [...]
Kortprosa
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Sarah Kristine Frederiksen (f. 1995)
I går da jeg kom hjem, sad han i stolen med lyset slukket og en smøg i kæften. Han spurgte mig om hvorfor jeg først kom hjem nu? Jeg svarede simpelt, og sandt, at jeg ikke nåede bussen. Han troede ikke på mig. Han har aldrig haft tillid til mig. Mine hænder rystede da han pludselig rejste sig fra stolen. Han fór op, stå i sine fulde højde lige foran mig. Jeg stoppede med at trække vejret.
   "Kan du huske vores aftale lille frøken?" spurgte han. Jeg kunne sagtens huske den. Men det var nu mere en beordring end en aftale. Jeg nikkede ja. "Ellers ved du jo godt hvad der sker, ikke?" Jeg nikkede igen.
   Han satte sig tilbage på sin plads.
   "Hent lige en øl til mig." Jeg blev stående et stykke tid. "Tik-tak."

Jeg gik ud mod køkkenet. Bange for hvad han ville gøre hvis jeg ikke gjorde det. Da jeg åbnede køleskabet lagde jeg mærke til at han ikke havde handlet ind. Man skulle tro en voksen mand selv kunne klare at tage et smut i Netto.
   "Du har ikke handlet ind." sagde jeg til ham da jeg stod foran ham.
   "Nå. Det må du jo så klare i morgen." Han kiggede på mig med et undrende blik. "Hvor er øllen?"
   "Der er ikke flere, du må have drukket de sidste."
   "Hvad er det du hentyder til?"
   "Ingenting."
   "Du hentyder ikke til at jeg drikker for meget? Vel?"
   "Nej skat."
   "For hvis der er nogle her der er alkoholiker, så er det da dig. Tror du ikke jeg ved hvor du har været de sidste par timer. Mette har fortalt mig at du tog ned på 8'eren." Han trak vejret. "Sidder du dernede og drikker alle dine problemer væk?"
   "Hvad mener du?"
   "JA! ALLE DINE PROBLEMER!! DU BROKKER DIG JO KONSTANT MAN! JEG HANDLER IKKE IND! JEG DRIKKER ALLE BAJERNE! JEG ER ET KÆMPE SVIN! DET ER DET DU PRØVER AT SIGE IKKE?"
   "Nej, jeg nævnte bare at der ikke var flere øl."
   "HOLD KÆFT HVOR DU LYVER! DET HAR DU ALTID GJORT DIN LEDE KÆLLING." Han tændte endnu en smøg. "Du boller sikkert også udenom?"
   "Nej jeg gør ikke."
   "Hvis du lyver igen smækker jeg dig en din so!!"
   "Undskyld skat."
   "Skrid så i seng med dig!"
   "Klokken er kun syv, og jeg bestemmer helt selv hvornår jeg går i seng."
   "Gå så ind i seng!!" Råbte han. "Og tag noget pænt undertøj på."
   Jeg gik rystende ind på soveværelset, og var tæt på at græde. Men jeg turder ikke give efter for mine følelser. Jeg tog mit tøj af og skiftede undertøj, til noget rødt og sexet.
   Han kom pludselig væltende ind af døren. Fuld som han var.
   "Læg dig ned." Jeg gjorde som han sagde. Klodset smed han sit tøj. Han kastede sig ned i sengen og hans våde og ulækre tunge slikkede min krop. Han bed en smule, og stønnede. Jeg var igen tæt på at græde. Han førte sit lem op i mig. Jeg var sikker på at jeg skulle dø!! Det var frastødende, ubehageligt. Det var smertefuldt.
   Efter han havde fået sin orgasme væltede han om på den anden side af sengen og snorkede med det samme.
   Jeg rettede på mit tøj, og fjernede mine tåre. Det var nu det skulle ske. Det var den eneste mulighed. Uden nogle som helst anden overvejelse, greb jeg kniven fra skuffen i natbordet. Jeg dolkkede ham i brystet.
Forfatterbemærkninger
En novelle fra min novellesamling Sarte Sjæle Bløder.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 03/09-2014 12:45 af Sarah Kristine Frederiksen (Street Writer) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 576 ord og lix-tallet er 20.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.