Riv stikket ud engang imellem



6Taknemmelighed
Solens varme · har igen givet energi. · Jobbet er lettere, humøret er... [...]
Digte · lys, skønhed, ferie
7 år siden
7Mærk dog efter!
Så sidder jeg her igen, · alene, kun i selskab af kaffe og smøger, · ... [...]
Digte · alene, indtryk, uklarhed
7 år siden
5Trofast følgesvend
Vågner op og drikker kaffe, · ryger en smøg · Arbejder dagen igennem,... [...]
Digte · tanker, afhængighed, tryghed
7 år siden
3Hvad siger I?!
Der var engang hvor jeg var håbefuld, · nu er jeg bare fuld, · kald m... [...]
Digte · fred, tanker, fantasi
8 år siden
3Imorgen er der atter en dag
Røgen fylder mine lunger, · smagen af cigaret kilder munden, · som ni... [...]
Digte · splittelse, fuldskab, morgendagen
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Annabell Nielsen (f. 1988)
"Åh nej, nu kører det igen."
"Hvad mener du?"
"Jeg ved det ikke, men jeg kan mærke det. Indeni."
"Hvordan... mærke det?"
"Jeg ryster, sveder, hjertet banker derud af. Jeg har en følelse af at skulle noget."
"Jamen skal du da noget?"
"Jeg ved det ikke... Jeg føler mig så stresset... Så presset."
"Stresset? Presset?"
"Ja, jeg har det ikke godt."
"Hmmm... Det lyder da træls."
"Ja.. Meget... Jeg har det ikke godt."
"Jeg hører hvad du siger. Fortæl mere. Kom bare ud med det."
"Jamen, hvor skal jeg starte?"
"Ved begyndelsen?"
"Jeg ved ikke rigtig.. Jeg ryster helt indeni. Jeg har ikke lyst."
"Jamen ellers kan jeg jo ikke hjælpe dig."
"Det kan du jo ikke alligevel.. Vel?! Det er bare noget du siger."
"Jeg vil gerne lytte, hvis du vil fortælle mig det."
"Jamen... Der er hele tiden et eller andet, jeg skal. Hele tiden nogen der hiver i mig."
"Hiver i dig?"
"Ja, hiver i mig. Forventninger. Du ved..."
"Jah? Altså fra din familie? Dine venner eller hvordan?"
"Jamen, allesammen... Systemet, vennerne.. Det virker bare håbløst."
"Og hvad gør det ved dig?"
"Det HAR jeg jo sagt!"
"Ja, du har været inde på det. Fortæl mere."
"Tankemylder, pres, samtaler, telefonopkald, det hele er et stort virvar i mit hoved."
"Skal vi lave en liste? Få skrevet nogle ting ned?"
"Hvad skulle det hjælpe?"
"Du kunne få et overblik - et pusterum."
"Måske... Jeg vil godt prøve. Har du papir og sådan noget?"
"Ja selvfølgelig. Her. Skriv de negative følelser og tanker ned i den ene side og de gode i den anden."
"Jeg har aldrig prøvet sådan noget her før."
"Det er et meget enkelt middel, men det hjælper at få tingene ud af hovedet og ned på papir."
"Jeg kan godt se hvad du mener. Det giver jo mening."
"Jeg er her kun for at hjælpe dig."
"Ja, det er fedt. Tak."
"Du er altid velkommen."
"Må jeg tage listen med?"
"Ja, selvfølgelig, den er din."
"Det hjælper, at nogle lytter og hører hvad man siger... Og tak for hjælpen."
"Selv tak."
Forfatterbemærkninger
Det er ikke en personlig oplevelse, det var bare et forsøg på en tekst, jeg ikke helt ved hvor hører hjemme :)

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 17/09-2014 10:09 af Annabell Nielsen (Lady-A) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 346 ord og lix-tallet er 13.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.