Intethedens opslugelse


9 år siden 4 kommentarer Kortprosa refleksion psykologi eksistentielt

5Sandheden bag handlingerne
Himmelen er oplyst af solens milde aftenstråler. · Der er et par pl... [...]
Kortprosa · livssyn, ordleg, livsanskuelse
7 år siden
6At tale til lukkede døre
Hjertet banker heftigt imod brystkassen, sveden driver ned ad mig... [...]
Kortprosa
7 år siden
5Et øjebliks stilhed - Er ofte det der larme...
Et øjebliks stilhed · Er ofte det der larmer mest · Nu er der endelig... [...]
Digte · stress, tabt lykke, livsanskuelse
8 år siden
4En svag stjerne blinker i det fjerne
Lysenes flammer vakler sagte i vinduet. · Vinden puster blidt på bl... [...]
Digte · livsanskuelse, hjertesorg, livet
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Christinna Mensing (f. 1995)
Sparker let og elegant til sandet, som ligger på grusvejens overflade.
   En sky af støv samler sig sammen og jeg kan smage jord i munden. Jeg spytter og går videre. Solen står højt på himlen og bager ned på mig. Horisonten er bølgende og blændende. Mine øjne brænder, en blanding af sand og sved.
   Jeg tørrer sveden væk fra panden med baghånden og går videre.
   Mine fødder snurrer og dunker. Støvlerne strammer og det føles som beton klodser om benene. En prikken i munden, en kraftig smag af metal. Tungen skraber som sandpapir mod ganen. Kæberne tynger, som slæber jeg dem hen ad grusvejen. Jeg kan ane blegheden i min hud bagved al snavset.
   Døsigheden stiger, trætheden er overvældende. Jeg går videre. Sveden pibler ned langs rygsøjlen og ned i buksekanten. Min trøje klæber sig til min hud, drivvåd af sved. Min hud er fugtig og kogende. Sveddråberne rammer jorden, brænder ud og bliver opslugt af sandet. Jeg går videre.
   Min krop tynger, den er svag og den er tung. Jeg tager endnu et skridt og vejen under mig forsvinder. Min kind ligger fladt mod den varme grusvej og de små sandkorn føles som tusindvis af glasskår der skærer i den tørre hud.
   Jeg misser med øjnene, forsøger, at holde dem åbne men øjenlågene er så tunge, mine øjne er så trætte.
   Jeg lukker dem i, blot for en kort stund, blot for en kort stund.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 11/01-2015 18:49 af Christinna Mensing (christinna) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 236 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.