Sandheden bag handlingerne


7 år siden 5 kommentarer Kortprosa livssyn ordleg livsanskuelse

5Sandheden bag handlingerne
Himmelen er oplyst af solens milde aftenstråler. · Der er et par pl... [...]
Kortprosa · livssyn, ordleg, livsanskuelse
7 år siden
6At tale til lukkede døre
Hjertet banker heftigt imod brystkassen, sveden driver ned ad mig... [...]
Kortprosa
7 år siden
5Et øjebliks stilhed - Er ofte det der larme...
Et øjebliks stilhed · Er ofte det der larmer mest · Nu er der endelig... [...]
Digte · stress, tabt lykke, livsanskuelse
8 år siden
4En svag stjerne blinker i det fjerne
Lysenes flammer vakler sagte i vinduet. · Vinden puster blidt på bl... [...]
Digte · livsanskuelse, hjertesorg, livet
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Christinna Mensing (f. 1995)
Himmelen er oplyst af solens milde aftenstråler.
   Der er et par pletter af min skyldfølelse på himlen, som roligt drager væk.
   Havets brusende bølger skyller ind på strandbreden og tager brudstykkerne af mit knuste hjerte med sig ud.
   Jeg graver fødderne ned i sandet og mærker min sorg blive opslugt af de tusindvis sandkorn.
   Jeg lader mine nyttesløse bekymringer sive ned i sandet.
   Glade, frie og lykkelige mennesker med legende børn spadserer forbi.
   Jeg lægger min fordømmelse på håndklædet ved siden af min taske og går barfodet ud i havet og står lidt i vandkanten. Jeg tager et skridt længere ud. Og endnu et - og nu mærker jeg det kølige vand skylle mit selvhad af mig, lidt efter lidt, jo dybere jeg kommer ud.
   Langsomt går jeg under vandet og svømmer fra min frygt.
   Jeg vender mig om på ryggen og ser uendeligheden brede sig over mig.
   Små fisk strømmer legende omkring mig.
   Jeg forsøger at fange et glimt af leg men det svømmede fra mig. Jeg trækker let på smilebåndet.
   Jeg når ind til vandkanten igen og kigger ned på de mange smukke sten under mig. Jeg bukker mig ned og samler en flot rosa-farvet frihed op.
   Et saligende dybt blå håb op. En koral rød kærlighed og knuger de flotte sten let i min hånd.
   Jeg ryster leende på hovedet og ruller dem mellem fingrene.
   Mit blik møder en mands. Han står blot der.
   Han kommer nærmere og jeg står stille.
   Han rækker sin hånd frem, jeg kigger på den i et par sekunder hvorefter jeg smiler til ham og trykker hans venlighed.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 02/07-2016 20:52 af Christinna Mensing (christinna) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 266 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.