Baba Yaga


9 år siden 4 kommentarer Blandede tekster eventyr gys fantasy

4Baba Yaga
De nærmede sig lysningen forsigtigt. Ved hvert skridte afsøgte de... [...]
Blandede tekster · eventyr, gys, fantasy
9 år siden
5I mørke
En kold vind stryger over mine blottede tarme. · Fra mit brystben t... [...]
Blandede tekster
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Miro Honua (f. 1958)
De nærmede sig lysningen forsigtigt. Ved hvert skridte afsøgte de varsomt skovbunden for knas og støj. I udkanten af lysningen tøvede de et øjeblik tavse og spejdede.

Et stærkt hvidt lys og heden slog brændende mod den tørre jord. Græs og urter stod afsvedne og gule. Ikke et strå rørte. sig. Træernes hvislen i brisen, den skjulte puslen af liv, fuglenes kvidren, Ikke en
bevægelse, ikke en lyd. Selv deres egen lyd, åndedræt og tøjets knitren forsvandt. Kun blodet susede i deres ører.

Midt i lysningen stod en hytte. Hytten de søgte og frygtede at finde.

De trådte ud i lysningen og nærmede sig hytten. Forsigtigt som gik de på glas. Lyset og angsten gjorde det svært for dem at se frem og dog fortsatte de. Hytten stod hævet over jorden på tre høje stolper. De kunne svagt ane den modsatte side af lysningen mellem stolperne.

Stille stille nærmede de sig hytten. Kun få meter fra hytten kunne de høre en dæmpet sang. En sang uden ord, en nynnen, en brummen. om det var menneske eller dyr var ikke til at afgøre.

En pludselig lyd fra hytten fik dem alle til at stivne.

Alle vinduer og skodder der før havde været lukket sprang op, En lyd som latter eller gråd blandede sig med den brummende nynnen.

Længe stod de stivnede i den brændende hede. Ingen turde tage det næste skridt.
Forfatterbemærkninger
en lille bid af noget der måske bliver større

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 20/01-2015 19:56 af Miro Honua og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 230 ord og lix-tallet er 28.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.