Sandheden bag ordene


9 år siden 7 kommentarer Kortprosa følelser ensomhed livsanskuelse

5Sandheden bag handlingerne
Himmelen er oplyst af solens milde aftenstråler. · Der er et par pl... [...]
Kortprosa · livssyn, ordleg, livsanskuelse
7 år siden
6At tale til lukkede døre
Hjertet banker heftigt imod brystkassen, sveden driver ned ad mig... [...]
Kortprosa
7 år siden
5Et øjebliks stilhed - Er ofte det der larme...
Et øjebliks stilhed · Er ofte det der larmer mest · Nu er der endelig... [...]
Digte · stress, tabt lykke, livsanskuelse
8 år siden
4En svag stjerne blinker i det fjerne
Lysenes flammer vakler sagte i vinduet. · Vinden puster blidt på bl... [...]
Digte · livsanskuelse, hjertesorg, livet
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Christinna Mensing (f. 1995)
Døren smækker bag mig, jeg sparker skoene af, hænger min vrede på knagen og går ind.
   Maden er serveret, jeg sætter mig til bords.
   Jeg parterer kødet på min tallerken, kigger op mod himmelen og takker for maden.
   Jeg skyller tallerkenen og hælder min samvittighed ud af glasset.
   Øllen knappes op, bunden holdes i vejret og jeg slubrer selvmedlidenheden i mig.
   Jeg går beruset ned ad gangen og snubler over min sorg.
   Det gør ondt i min tå.
   Jeg hiver dynen til side og kravler i seng.
   Jeg lukker øjnene og knuger min ensomhed til mig.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 25/01-2015 17:28 af Christinna Mensing (christinna) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 96 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.