Mod lysere tider


9 år siden 3 kommentarer Blandede tekster forår lysere natur

14. himmelfødselsdag
Kære André Kære søn · Hjertelig tillykke med din 4. himmelfødselsda... [...]
Digte
4 år siden
23 års dagen
Kære André · 3 år uden dig... · med søvnløse nætter · tårer... · så uende... [...]
Digte · sorg, savn
5 år siden
2Kyndelmissedagen
Jeg har ventet på dagen · hvor foråret er i sigte · trods sne og isne... [...]
Rim og vers · forår
5 år siden
4De første vintergækker
Jeg så de første vintergækker i dag · de vajrede stolt med de hvide... [...]
Digte
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Jytte Black (f. 1963)
For hver dag jeg kigger ud af vinduet bliver det lysere.
Solen kommer og skinner ind i min stue, og bringer mit smil frem.
Jeg føler den vækker mig af min vinterdvale, og giver mig lyst til at komme ud i naturen.
Min vej går ned til mosen, hvor fuglene pipper deres forårssang i serenader, og ænder svømmer rundt og dykker efter føde. Der kommer måger susende, de tror der er mad i sigte.
Jorden lyses op af de smukke krokusser, erantisser og vintergækker der er sirligt samlet i flok.
En martsviol er tittet op, den mærker den lune jord.
Jeg sætter mig på bænken og lader mit ansigt varmes af himlens stråler. Lukker mine øjne og snuser til den friske duft af natur og mose
Jeg går hjem i salig henrykkelse over, at foråret er her.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 06/03-2015 20:03 af Jytte Black (Lilla Blomst) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 137 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.