2Ligegyldighed!
Da vi skiltes kunne jeg ikke trække vejret · Følte mig opslugt af d... [...]
Digte · livets gang, selvbedrag, livssyn
8 år siden
2Skønhed der ikke kan sanses
Skønhed er · Den stilhed hvor · Intet truer · Ingen færdes
Blandede tekster · livsanskuelse, tanker, refleksion
9 år siden
2Mødet
Der i regnen opstod mødet. · Mellem en der havde lært ords betydnin... [...]
Blandede tekster · livets gang, hverdagen, relationer
9 år siden
4Cirkusprinsessen
Pigen, som hed Ida, stod med store øjne og betragtede de voksne. ... [...]
Blandede tekster · familie, drømme, tanker
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Maria Ellegaard (f. 1987)
hvem stopper op og spørg'?

Vi vælter os i caffe latte, designertøj og gadgets.
Der dyrkes sex i flæng, med fler', uden forbehold.
Knips fingerene, luk øjnene, ny weekend, ny jagt.
Billeder bliver posted hvert minut. Hashtag; fejlfri.
Travlhed er et fænomen for fænomenets skyld.
Dyre mapper, tom snak og rejser uden stop.
Vi vender os om, ser de fingre, der peger mod os, fejlfinder; aldrig godt nok.
Vi er blevet en del af noget større, de kalder det vidst et sammenhold.
Hvor glansbilledet er idealet og perfektion er uden stop.

Hvem stopper op og spørg' om hvilken retning det skal ta'?
Skal det; være pigen der er indlagt, fordi hun var for afmagret af følelsernes spor.
Hun prøvede at leve op til billedets ideal; retoucherede sig selv, for at være som dem?

Kæresteparret der gik fra hinanden fordi de ikke lærte at elske hurtigt nok, de blev fanget af noget hurtigere og højere, et like, et swipe?

Den ensomme ældre der aldrig fik besøg, af børnene der var optaget af den internationale debut?

eller barnet der så forældrene forsvinde uden at se sig tilbage, i mobilens sociale sky?

Hvem stopper op?...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/03-2015 08:29 af Maria Ellegaard (sukricgoloS) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 194 ord og lix-tallet er 29.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.