1Viljens Magt
Hvad er jeg? · Andet end en stærk vilje - · En voldsom vilje · Hvor er ... [...]
Digte
3 år siden
2Min Blå Melankoli
Du kom som den blødeste forårsblæst over de spirende marker · Marts... [...]
Digte
3 år siden
4Nattens sidste stjerner
Nattens sidste stjerner vinker · Farvel · Dagens bløde brise favner · S... [...]
Digte
3 år siden
2At gå fra nat til dag
Natten breder sig over marker og enge · Månen står skarp og kold i ... [...]
Digte
3 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Stig Colbjørn Nielsen (f. 1950)
Jeg kan se dig i havestolen ude i græsplænens grønne hav med skørtidslernes gule sole. Jeg sidder i træets skygge, håber træet accepterer mig og undlader at kaste visne grene efter mig. Jeg lader avisen bestemme sindets søndagstilstand. Jeg kan føle din duft, din hud, dit nærvær, dine glade øjne, der slår smut derude under Guds sommerblå loft. Du distraherer, giver mening på tværs og på trods af den solvarme avis og de alvorlige tidender i tiden. Selv dugfrisk cola i glasset, Kalkun-Harboes Classic, kan ikke fastholde praktiske tanker, planer og rationaler. Det solgyldne lys farves miljørigtigt grønt gennem gamle grene og friskt løv. Tænk om Miljøministeren så det! Tindrende uskyldshvide cumulusser står stille i Verdensrummets himmelblå; mens du og havens vildnis og det hele driver videre forbi mit blik med svimlende hastigheder og fristelser som sikkert kunne frustrere en færdselsbetjents laserpistol. Mine tanker fyldes op med fuglesang og glad musik. Jeg kunne skrive et digt om det her; men gider sådan set slet ikke. Det har så mange jo gjort før mig og bedre end mit uskrevne digt. Hvem i alverden gider dog også at spilde sin tid med at læse noget så fjollet på en solfuld sommerdags vokstavler?

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 05/05-2015 21:36 af Stig Colbjørn Nielsen (Colbjørn) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 200 ord og lix-tallet er 35.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.