1Hun sagde
Hun sagde shh shh shh. · Stilheden har bragt en kløft. · Hun sagde, l... [...]
Digte
16 år siden
0Selvhjælp
Forsigtigt fører det skarpe blad mod din bløde hud. · Mærk hvor let... [...]
Digte
16 år siden
0Maniske remse
Der skal snart blive stille. · Der skal snart falde ro. · Der skal sn... [...]
Digte
16 år siden
1Min lille drømmer
Min lille pige; hvad vil du med alle disse timer? · Om dem du jo in... [...]
Digte
16 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Matilde Bodholdt (f. 1982)
Mørket har lagt sig over byen. Roen falder i gaderne. Kun i få vinduer er der stadig lys. Nogle ensomme natteravne sidder alene foran fjernsynet. for at slippe for tankerne om deres ynkelige liv.
   Dag ind og dag ud lever de alene. Kun en enkel fredag sker det, at de går ud og bliver en del af samfundet. Men ellers forsvinder de ind i deres eget liv med de små fronøjelser fjernsynet kan bringe dem. De kendte ansigter i fjernsynet bliver bekendte som de føler de kender ind og ud. Gaderne virker triste i mørket kun oplyst af svage gadelygter. Husene står tavse, de fortæller ikke den triste sandhed om de ensomme beboer. Kun de bå vinduer hvisker om ensomme sjæle. Fra mit vindue skinner sammen blå farve, jeg kender denne nats kedelighed alt for godt. Ofte har jeg sat i de lyse morgentimer og set solen stå op over en by jeg før følte mig lig med. Nu forsvinder de triste gader og de blå skær fra vinduerne dør ud. Jeg ligger mig i min seng og falder i søvn alene.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 11/07-2002 12:09 af Matilde Bodholdt (Tamilde) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.