Der oppe i Thy


8 år siden 3 kommentarer Blandede tekster børn familie frihed

2Duften af friske fisk
En varm sommerdag der midt i tresserne var min lillesøster og jeg... [...]
Blandede tekster · sommer, minder
8 år siden
4En gang glas
En varm sommerdag, og jeg var på ferie, ovre hos min storesøster ... [...]
Blandede tekster · minder
8 år siden
4Fastelavn
Og når vi nærmede os fastelavn skulle vi ud at købe en fastelavns... [...]
Blandede tekster · barndom, erindring, livet
8 år siden
3Månelanding
I midten af juli måned i 1969 skulle vi se rejsen til månen i tv.... [...]
Blandede tekster · erindringer
8 år siden

Puls: 2,8

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Elo Ardal (f. 1960)
I sommeren 1970 var vi ude at køre en tur, og det var oppe i Thy, som vi kalder det, når man kommer her lidt syd for Limfjorden. Vi var ude at kigge lidt på vestkysten op til Hanstholm. Det store samtaleemne den sommer var Frøstruplejren, så den ville min mor og far også se. Da vi var på de kanter, besluttede de, at vi ligeså godt kunne holde ind, da vi kom forbi på hjemvejen. Der var godt nok mange mennesker, der var samlet på et sted. Det føltes som, at hele Vestjylland var samlet der, for at kigge på. Min mor og far fik nok også et kulturchok, da vi kom ind i lejren, for der var mange mennesker, der løb nøgne rundt med deres lange hår. Der var også mange, der røg en gang hash. Men de fik da ikke større chok end, at min lillesøster og jeg fik lov til at udforske Thylejren, inden de havde fået nok. Vi nåede at se, hvordan de boede. De boede næsten i sådan nogle huler, som vi lavede hjemme i haven om sommeren. Efter den tur besluttede jeg, at jeg ville være langhåret, så det blev jeg. Håret blev så langt, at det gik mig næsten helt ned til skuldrene. Min mor og far syntes, at jeg så dum ud. Jeg syntes nu, at jeg var rigtig flot med mit lange hår. Men min mor blev ved med at presse på med, at jeg skulle have klippet spidserne af. Det endte da også med, at jeg gik med til det. Hen til barberen for at få klippet den lille smule af, som jeg havde aftalt med min mor. Men sådan kom det slet ikke til at gå. Da jeg kom i tanke om, at barberen kun kendte to slags klipning, og det var herreklipning og børneklipning, var det allerede for sent. Han var kommet langt med en børneklipning.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/06-2015 20:06 af Elo Ardal (Elo A) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 319 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.