Kærlighed er en svaghed


8 år siden 3 kommentarer Blandede tekster kærlighed samtale svaghed

3Jeg drak grådigt
Jeg drak grådigt, · af din lyssky generthed. · Træk dig rundt i magne... [...]
Digte · drak, smerte, begær
3 år siden
2Du er...
Du er min flamme. · Du er mit håb. · Alligevel er du ude for min rækk... [...]
Rim og vers
3 år siden
2Kvinden uden hukommelse
"Kom, sæt dig ned," sagde han og peger på sofaen, der stod foran ... [...]
Noveller · skæbne, skæbnefortælling, kærlighedslængsel
5 år siden
9Her sidder jeg med skjulte tåre
Mit hjerte er tynget med sorg · En dyb og kvalmende sort · Et lys i d... [...]
Digte · længsel, lys, melankoli
7 år siden
3Kære dagbog! Det at date
Min perfekte date, er ikke det tidspunkt, hvor HAN skal vise hvad... [...]
Blandede tekster · eventyr, håb, date
7 år siden

Puls: 6,5

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Winnie Leth Buch (f. 1983)
- "Kærlighed er en svaghed."
- "Ja men kun til dels har du ret."
- "Hvad mener du?"
- "Kærlighed er både en svaghed, men også en styrke."
- "Forklar. Nu."
- "Kærlighedens svage sider er, kærligheden ikke altid, går begge vej."
- "Og det betyder?"
- "At kærligheden ikke bliver gengældt. Hvis jeg nu stiller mig over for dig og sige, at jeg elsker dig og du så siger..."
- "Sikke noget pjat, jeg elsker ikke dig."
- "Netop, forstår du pointen?"
- "Nej!"
- "Hmmm. Du gengældte jo ikke min kærlighedserklæring."
- "Øh... Hvad så med styrken?"
- "Jo, nogle vil gå i døden for den de elsker."
- "Det er sku da dumt."
- "Tja måske, men også romantisk, på den lidt barske måde."
- "Men hvorfor gøre det?"
- "Jo, fordi det viser, at han/hun vil ofre sig for den anden, så den anden kan leve videre og være lykkelig."
- "Det er stadig dumt, for så vil den der overlever, jo gå rundt og være Ulykkelig og ikke lykkelig, fordi han/hun som ofrede sig jo er død, ikke?"
- "Ja du har fat i noget der, men sådan er det nu engang."
- "Det er åndsvagt."
- "Tja måske, men kærlighed kan nu være skønt."
- "Har du da prøvet det?"
- "Jeg elsker min familie og mine venner."
- "Det er jo ikke det samme vel?"
- "Hvad mener du?"
- "Har du været forelsket i en mand?"
- "Skal jeg være oprigtig?"
- "Det har du bare at være."
- "Jeg ved ikke rigtig?"
- "Hvad er det for et svar?"
- "At jeg ikke rigtig kan svare, da jeg ikke ved hvordan jeg rigtig føler over for ham eller ham over for mig?"
- "Hvad hedder han? Hvem er han?"
- "Det nægter jeg, at svare på."
- "Hvorfor det?"
- "Så du ikke kan brug mig i mod ham eller ham i mod mig."
- "Så du vil ofre dig for ham ved ikke, at sige hans navn til mig?"
- "Ja det vil jeg."
- "Så du elsker ham?"
- "Det ved jeg ikke? Han er en ven og jeg vil ofre mig for mine venner, familie og alle dem jeg elsker."
- "Det er det jeg siger, at kærligheden er en svaghed."
Forfatterbemærkninger
Dette er blot en prøve for, at se om den virker. Der kommer fyld på bagefter. Hvad synes I om den? Jeg beklager næsten ikke mine stavefejl, det er jeg snart træt af. Ja undskyld.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/07-2015 13:50 af Winnie Leth Buch (Miss-Leth) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 383 ord og lix-tallet er 17.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.