5Vejfarer
Regnen piskede mod hans ansigt og brølene fra kampen nede i lands... [...]
Fantasy · mystik, eventyr, fantasy
8 år siden
7Hverdag
Thomas overvandt sin trang til at onanere og steg ud af sengen. F... [...]
Kortprosa
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Morten Pedersen (f. 1980)
Thomas overvandt sin trang til at onanere og steg ud af sengen. Fandens til møgdag der ventede ham. Det sprøde cigaretpapir i hans hænder sammen med tobakken forvandlede sig hurtigt til en cigaret. Kun en kort pause, mens Thomas overvejede hvorvidt han skulle drysse lidt hash i eller ej. Fuck it. Ikke i dag. I dag skulle han være frisk. Han kunne altid ryge en fed når han kom hjem igen.

Køleskabets tomhed afspejlede hans lejlighed. Ketchup, billige dåsebajere og en halvflad cola. Han skvulpede det sidste af colaen ned, inden han luntede ud på badeværelset. I et lys der kunne konkurrere med de fixer-sikrede offentlige toiletter, undgik hans øjne behændigt spejlet. Der er kun så mange gange man holder til at kigge sig selv, sin halvfede krop og sine dæmoner i øjnene.

Det småslatne vandsprøjt fra brusehovedet matchede fint hans urinering under bruseren. Igen overvejede han om han lige skulle forløse sig selv. Men hans uro i kroppen var en anden. Det ville sgu ikke hjælpe en skid på det alligevel. Han var alligevel træt af at spille den af. Træt af at skulle stå under bruseren og tænke tilbage på sidst han havde sex - hvor usselt det havde været. Træt af at porno og hash var hans højdepunkter i dagligdagen. Træt - han var bare træt.

Han børstede gårsdagens smag af øl og hash ud af munden. Tandbørstning - en moderne måde at opnå tilgivelse for sine synder på. Uanset hvor slemt man havde behandlet sin krop dagen før, så formåede den rituelle sammenblanding af tandpasta og tandbørste altid at få ens mund til at føle sig hel igen. Han stirrede længe på blandingen af spyt, tandpasta og blod fra tandgummerne blive skyllet ud i det kalkgullige afløb. Hvordan det hægtede sig fast i små urenheder i håndvasken. Ikke ville give slip med det samme. Hagede sig fast inden det forsvandt ned i det endeløse sorte hul. Inden det endte nede sammen med tusindvis af andre menneskers lort og pis.

Fuck... han havde stenet længe. Han kiggede på sin mobiltelefons fragmenterede skærm. Ok. Der var tid endnu, inden han skulle afsted. Han rodede bunken af tøj igennem ved siden af sengen. En T-shirt der ikke lugtede for meget og et par praktiske cowboybukser, hvor hullet i skrævet ikke var kriminelt endnu, blev valget. En deodorant til at dække over det værste. Hvis det endte som det plejede, så ville han alligevel have gennemsvedt det meste af tøjet inden dagen var omme. Vikararbejde var lort. En moderne udgave af frivilligt slaveri, hvor du var nederst i fødekæden og blev sat til lortearbejdet, man ikke kunne finde fastansatte til.

Fingrene udførte endnu engang deres egne ubevidste handlinger og endnu en sammenrullet smøg sad i mundvigen. Han stirrede længe på røgen, der drev opad i stuen. Den blågrå os, der steg op mod det nikotingule loft. Fanget i stuen slap den aldrig ud. Blev hængende tyk og fed. Havde ikke travlt. Vidste godt den ikke skulle nogle vegne. Ikke kunne slippe ud. Hægtede sig fast på lejlighedens overflader. Så lejligheden et lag af nikotin efter et andet langsomt blev mindre og mindre. For til sidst at kvæle ham...

Thomas rystede på hovedet. For helvede. Hvorfor skulle det lige være i dag han skulle tænke så meget. Han tændte skærmen på sin computer. Blev mødt af nattens erotiske eskapader. MILF's, asian teens, anal virgins mødte ham. Han skyndte sig at lukke alle siderne ned. Inden skyldfølelsen ramte ham. Hvor usselt det var. Inden han skulle forholde sig til, hvad han var blevet en reduceret til. En hashrygende, pornoafhængig, alt-for-ofte-onanerende primat, hvis største højdepunkt var faldende hashpriser og nye perverterede pornotendenser.

Han stirrede længe på emailen fra vikarbureauet. Det formelle sprog. Brugen af "kære" og "Hr.". Det floromvundne sprog der dækkede over endnu et lortejob ingen gad lave. Der var kraftedme ingen der troede på han var en "Hr." eller nogens "kære". Det var en lort lagt på hans liv. Pakket pænt ind i gavepapir og sløjfe. Men stadig en lort. Brun, varm og klæbrig. Med en stank der ville sidde i ham længe efter.

Med et suk rejste han sig fra computeren. Tog sin jakke på. Kiggede sig ikke tilbage på lejligheden. Den ville stadig være der når han kom hjem. Klam, rodet og langsomt mere klaustrofobisk.
   Endnu en fucking dag. Endnu en fucking møgdag i møglykkelige Danmark.
   Døren smækkede i bag ham.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 01/08-2015 07:49 af Morten Pedersen (Morpe80) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 733 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.