6Henfaldne dage
Morgenernes punktvise kulde · Smog der bølger i varmen · fra den fors... [...]
Digte
8 år siden
8Sprød natur
Sorgens karavane · salter din kind · Den varme tunge · fanger smagen · af... [...]
Digte
8 år siden
7Giftblanderske
Farver håret · Sprayer huden · Suger lungerne sorte · Injicerer botox. ... [...]
Digte · incest, selvhad, misbrugt
8 år siden
3Barndommen er et sted
Mit fritidshjem. Først husker jeg ikke andet, end at det lå på de... [...]
Livshistorier
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Olivia Birch (f. 1970)
I tre uger har jeg budt sommeren op til dans.
I tre uger har den blæst mig et langt, fortrinsvist vestligt stykke.

Kun et par gange har den rundet min ensomme bænk
og lunt hvisket i mit øre:
"Jeg kommer sna-a-a-a-rt."
Med en pust af stokroser og svaleskrig i stemmen.
Hver gang trak jeg vejret dybt ned i maven.
Sad på nåle og ventede på, at det blev min tur.

Men i mandags rejste jeg mig op fra bænken
og cyklede tilbage på arbejde.
Det fine vejr snoede sig omkring min hals
og gav mig åndenød af skuffelse.

Sommeren dansede med en anden end mig.

Jeg så ud på den blå himmel,
gennem vinduet på mit kontor
med hovedet hvilende på hånden,
da de mellemhøje lammeskyer valsede ligeglade forbi.
Misundte hvert eneste lille kryb
der mærkede sommerens brændende opmærksom på sin krop.
Forfatterbemærkninger
Til pedanten, som vil indvende, at den sidste uges vejr da bare har været super-tra-la-la-duper, må jeg meddele, at jeg begyndte at arbejde 3. august. Og overhovedet ikke har sluppet fornemmelsen af forræderi - endda selvom jeg var på stranden i går.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 10/08-2015 13:28 af Olivia Birch (Humlebi) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 142 ord og lix-tallet er 34.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.