4Glemsomhed
Et skridt mod nord. · Et skridt mod syd. · Et skridt mod højre og et ... [...]
Digte
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Sarah Jensenius (f. 1998)
Et skridt mod nord.
Et skridt mod syd.
Et skridt mod højre og et mod venstre.
Skridt fører verden rundt, men hvor leder de hen?
Til Rom?
Til Paris?
Til Tokyo eller til Sydney?
Skridt leder lige derhen, hvor du vil have, at de skal.
Det er dine skridt.
Jeg mødte engang en mand,
hvis skridt førte ham til den nærmeste pub.
Kvinden jeg mødte næste dag,
førte hende til hendes arbejde,
men blikket afslørede en uvillighed
og derved ikke selvvalgte skridt.
Skridt kan være påtvungne
og til tider unødvendige.
De gør ikke altid gavn,
da de ikke afholder os fra
vores dårlige valg i livet.
Uden skridtene ville vi være
Hjælpeløse
Men selvom vi har dem,
glemmer vi at bruge dem rigtigt.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 14/01-2016 09:29 af Sarah Jensenius (Lykke98) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 123 ord og lix-tallet er 23.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.