Gnaver i ensomheden


8 år siden 3 kommentarer Blandede tekster svigt forventninger samvittighed

3Gnaver i ensomheden
Mærker ensomheden kravle op ad rygsøjlen, mærker hvordan den sætt... [...]
Blandede tekster · svigt, forventninger, samvittighed
8 år siden
6Fanget i det falske spejlbillede
Du skriger jeg ikke duer til noget, at jeg aldrig bliver til noge... [...]
Blandede tekster
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Rikke Andersen (f. 1989)
Mærker ensomheden kravle op ad rygsøjlen, mærker hvordan den sætter sine lange klør i hvert led for at komme op til hovedcentralen

Puster mig let i nakken for at lade angsten komme til og griner hæst.
Blodet strømmer rundt, dog stivner det nu og efterlade kroppen kold og gold.

Sygdommen hiver og flår til kødet rasler af, kun kraniet er tilbage med et skævt smil.

Rundt om kødet flyver forventningerne, som fluer over lort.
Den dårlige samvittighed kravler væk som en orm, den er fri nu og kan forløse sig.

Drømmene og håbet sidder fast på den halv nøgne krop, som nu er flosset itu.

Du sagde: out of mind out of sight. Du knuste mit hjerte sammen med den sjæl som prøvede at hele, den holdte skelettet sammen, som en rask krop men nu er den væk!

Tilbage sidder den dårlige samvittighed og æder løs i håbet som kæmper for at bestå.
Forventningerne lure som grippe over kødet.

Sorgen overtager alt og bliver bedste venner med håbløshed, frygt og skuffelse.
Tilsammen danner de en alliance imod glæde.
Forfatterbemærkninger
Skrevet i toget da følelserne overrumblede mig

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/03-2016 23:20 af Rikke Andersen (Dybbroe2007) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 178 ord og lix-tallet er 31.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.