Transperant


8 år siden 1 kommentar Digte fællesskab tro refleksion

1Transperant
Jeg troede at jeg havde styr på den struktur verden var opbygget ... [...]
Digte · fællesskab, tro, refleksion
8 år siden
2Om at blive hellig
Jeg presser appelsin bådene sammen i min hånd. · Saften render ned ... [...]
Digte · livsrefleksion, udvikling, hjerte
8 år siden
2Smertens børn
Hvem var vi, smertens børn af tiden? · Grammatisk klemt mellem pege... [...]
Digte
8 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Cathrine Thomsen (f. 1982)
Jeg troede at jeg havde styr på den struktur verden var opbygget af.
Troede at verden var fast og indelukket,
men jeg fandt ud af at tingene i sig selv havde brug for at ånde ligesom mig.
Det var på en måde en lighed jeg kunne lide.
Men mit sind viste sig at være mere transparent end aflukket.
Andre kunne træde igennem mig som spøgelser, uden at de var det.
Stemninger blev aflejret i mig og jeg blev forkrampet og leragtigt ubehageligt.
Verden åndede igennem mig og telapatiske tanker vibrerede sirligt og smukt.
Jeg bar dem, jeg bar dem - Mennesker,
og de lidet troende projekterede smaskede rester over på mig.
Jeg blev fanget af kruseduller, så krusedulle hvad var du min vrede?
Et savn efter at bare være mig selv.
Alt handler om at til blive,
Men midt i skabelsen hører jeg sukkene,
Så det bliver til skabelse, renselse og helbredelse
af de mange.
Gud, kunst og bøn.
Amen.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 05/04-2016 19:41 af Cathrine Thomsen (Cathrine08) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 160 ord og lix-tallet er 31.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.