Den ulykkelige kunstner


8 år siden 2 kommentarer Kortprosa eksistentielt tragedie livsrefleksion

6Livsportalen
Fisse. Skede. Fødesprækken. Fangehullet. Containeren. Garagen. Lu... [...]
Kortprosa · tanke, eksistentielt, sanser
7 år siden
2Almissekontoret
Gamle gniere, kulturberigere og andet godtfolk. De er der alle. H... [...]
Blandede tekster · samfundskritik, meninger, magtesløshed
7 år siden
2En rusten kaktus fortæller sin livshistorie
Civerut, civerat · Vil du sutte paa mit bræt? · Ja, gerne · Jeg skuer i... [...]
Digte · kulturdebat, voldtægt, vandpibe
7 år siden
3Neaples afgik
Han greb standhaftigt om det brede skaft. Han flåede hasarderet t... [...]
Kortprosa · virkelighed, tiden, samfundskritik
7 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
John Skrit (f. 1969)
I sin ros af eufori griber han fyrtøjet fra sin højre skjortelomme. Han spejder udover det rodede værelse med lyset fra vinduet som en nydelig kontrast til den deprimerende dekadence værelset bærer præg af. Han fører dunhammeren op til sin smalle kæft og antænder dræberstangen. En svulstig, men kortvarig og befriende, ekstase omklamrer hans ranglede korpus, idet han besudler sin lunger med den kvælende gift. Straks mærker han skammen, dog efterfulgt af en indre ro, en trang, der hermed er ikkeeksisterende. Han skimter modvilligt over på den slidte og plettede madras. Realiteterne og erkendelsen efterfølges af en pinagtig følelse af skyld; Et svigt. Det hvilende mandsvæsen udsendte, mod forventningen, sporer af ildelugt, der udløste en chokbølge af væmmelse. Skrivemaskinen og det ufuldkommene værk lå øde og forladt på det mørke egetræsbord som natten forinden. Det var dog svært at skelne ildelugten og siderne fra hinanden. Med afsmag kastede han sig over det ufuldstændige værk som en mand der forsøger at redde sit barn fra den visse druknedød. Men værket var afgået. Intet var som før, og intet var.
Forfatterbemærkninger
Min første novelle

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 07/05-2016 07:20 af John Skrit (JohnSPM) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 178 ord og lix-tallet er 42.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.